چهارشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ |۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 17, 2024
نهضت

حوزه/ نماینده ولی فقیه و امام جمعه کاشان با تأکید بر اجرای طرح جامع گام به گام سوادآموزی در کاشان، گفت: با اجرای این طرح در روستاهای محروم باید سنگ پایان سوادآموزی به صدا در بیاید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در کاشان، آیت الله عباسعلی سلیمانی امروز در دیدار مسئولان و کارکنان آموزش و پرورش و نهضت سوادآموزی کاشان از این شهرستان به عنوان منطقه فرهنگی، دینی و قرآنی کشور نام برد و گفت: از قدیم‌الایام اکثر بانوان منطقه فرهنگی کاشان به دلیل حضور در جلسات مذهبی اگر سواد نوشتن و خواندن را هم نداشتند بخشی از قرآن را حفظ بودند.

وی با تأکید بر اجرای طرح جامع گام به گام سوادآموزی در کاشان، افزود: با اجرای این طرح در روستاهای محروم باید سنگ پایان سوادآموزی به صدا در بیاید.

نماینده ولی فقیه و امام جمعه کاشان به رشد آمار سوادآموزی کشورمان بعد از پیروزی انقلاب اسلامی اشاره کرد و بیان داشت: آمار بی‌سوادان کشورمان بعد از انقلاب از ۷۵ درصد به پایین ترین حد رسیده است.

وی ادامه داد: زیبنده کاشان که زادگاه نراقین، محتشم کاشانی و ملافیض کاشانی هاست نیست که بگوییم هنوز رسوبات بازمانده از تحصیل در این شهرستان وجود دارد.

آیت الله سلیمانی تصریح کرد: گرچه به خاطر ویروس کرونا با محدویت هایی روبرو هستیم ولی می طلبد مسئولان آموزش و پرورش کاشان پس از سپری شدن بحران کرونا  از روحانیون طرح هجرت و امین برای باسواد کردن بی سوادان استفاده کند.

در ابتدای این دیدار متقی، مسئول نهضت سوادآموزی کاشان با ارائه گزارشی از فعالیت های انجام شده، اظهار داشت: در حال حاضر ۹۵ درصد مردم کاشان از سنین  ۱۰ تا ۴۹ سال باسواد هستند.

وی افزود: ۵ درصد بی‌سوادان کاشان کسانی هستند که دارای معلولیت های جسمی و حرکتی می باشند.

شایان ذکر است، در پایان  پس از ارائه گزارش رئیس آموزش و پرورش کاشان از معلمین نهضت سواد آموزی این شهرستان تجلیل به عمل آمد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha