جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
بحرین

حوزه/ حسینیه امام علی (ع) بحرینی ها در کربلای مقدس، نشریه سالانه پیام اربعین را منتشر و به مناسبت فرار رسیدن اربعین حسینی میان زائران ابا عبد الله الحسین (ع) توزیع می نماید.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه، شماره جدید از نشریه سالانه "پیام اربعین" در ۲۰ صفحه به مناسبت فرا رسیدن اربعین حسینی منتشر و به صورت گسترده ای بین زوار سید الشهدا(ع) و شرکت کننده در مراسم اربعین سالار شهیدان جهان توزیع می شود.

بنابراین گزارش، در این نشریه نویسندگان و نخبه ها و علما و اندیشمندانی از مناطق مختلف جهان اسلام مشارکت دارند و مقالاتی را در این زمینه به رشته تحریر در آورده اند. اندیشمندان و علما در این نشریه به موضوعات مرتبط با زیارت اربعین امام حسین (ع) و نهضت عاشورا پرداختند.

در شماره جدید این نشریه خلاصه ای از سخنرانی حضرت آیت الله سید محمد تقی مدرسی به مناسبت زیارت اربعین امام حسین (ع) آورده شده است که ایشان زیارت میلیونی در اربعین را نقطه عطف مهمی برای تغییر و تحول دانستند و آن را به عنوان زلزله تحول و تغییر در جهان توصیف نمودند.

در ابتدای این نشریه سخنانی از نخست وزیران پاکستان و هند در خصوص امام حسین (ع) با عنوان "سه پیام مهم عاشورا برای ما" و" یادآوری ایثارگری ها و فداکاری های امام حسین (ع)" ارائه شده است.

در صفحاتی بعدی این نشریه سخنانی از آیت الله سید هادی مدرسی با عنوان "کربلا؛ پیروزی جبهه عدل و خیر و فضیلت بر جبهه فساد و رذیله و شر" عنوان شده است.

در صفحه ای از نشریه "پیام اربعین" سخنانی از شهید "شیخ نمر باقر النمر" درباره قیام امام حسین (ع) با عنوان امام حسین (ع) مکتب مسئولیت به چاپ رسیده است.

علامه "شیخ محمد علی المحفوظ" از دیگر علمایی است که در نشریه پیام اربعین مقاله ای با عنوان امام حسین(ع) "نیروی الهام بخش  در زمان ضعف و شکست" را در خصوص فرهنگ عاشورا و اربعین به رشته تحریر در آورده است.

"شیخ عبد الله الصالح بحرینی معاون جمعیت العمل الاسلامی بحرین" در این نشریه مقاله ای با عنوان "اهل بیت پیامبر (ص) بعد از واقعه کربلا بین رنج و محنت بزرگ اسارت و طرح بزرگ اصلاح " به رشته تحریر در آورده است.

در ادامه این نشریه "شیخ عدنان شیبانی" مطلبی با عنوان " زیارت میلیونی اربعین نقطه عطف پیروزی عدل در جهان" نگاشته است.

حجت الاسلام "سید جعفر علوی" روحانی بحرینی نیز در این نشریه امام حسین (ع) را نماد جهانی تغییر و تحول در جهان معرفی نمودند  که هدایت به سمت بهترین  تمدن بشری که تمام  تلاش های مستکبران عالم و ابزارهای فکری ظالمانه آنها را به چالش می کشد بر عهده دارد.

دکتر" راشد الراشد معارض ارشد بحرینی" نیز در این نشریه مقاله ای با عنوان "پیام جاویدان امام حسین (ع) به جهانیان ؛ نه به عادی سازی با تشکیلات و دولت های ظالم و فاسد در جهان" به رشته تحریر در آورده است.

شیخ "عبد الحسن فراتی" از دیگر روحانیون و اندیشمندانی است که مقاله خود با عنوان حسین(ع) انقلاب علیه پروژه های عادی سازی با اهل فساد و ظلم را در این نشریه ارائه نموده است.

استاد "صادق جعفر" در بخشی از این نشریه به مطرح نمودن سوال هایی در خصوص نهضت حسینی و حرکت امام حسین(ع) می پردازد.همچینن علما و اندیشمندان دیگری در این نشریه به ارائه یادداشت ها و مقالات خود در خصوص ابعاد قیام امام حسین (ع) و ارزش و اهمیت اربعین ابا عبد الحسین (ع) و تاثیر آن در تحولات جهان پرداختند.

در پایان این نشریه تصاویری از حسینیه بحرینی ها در کربلا و خدمت رسانی به زائران ابا عبد الحسین (ع) از کشورهای مختلف جهان ارائه شده است.

شایان ذکر است، این نشریه که به زبان عربی به شیوه مکتوب و فایل پی دی اف منتشر شده در آستانه اربعین امام حسین(ع) در اختیار زائران و علاقه مندان به مکتب امام حسین(ع) قرار می گیرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha