سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
دستگیری نوجوان آلمانی به جرم توطئه حمله مسلحانه به مسجد  

حوزه/ پلیس آلمان یک نوجوان نژادپرست را که قصد حمله به مسجد و کنیسه را داشته بازداشت کرد. وی مقداری مواد منفجره کافی برای حداقل یک حمله را آماده سازی کرده بود.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از jta، یک دانش آموز ۱۴ ساله آلمانی متهم به برنامه ریزی حمله مسلحانه به مسجد و کنیسه بازداشت شده است.  پلیس در غرب آلمان این نوجوان نژادپرست را که به نظر می‌رسد شستشوی مغزی داده شده و قصد حمله به مسجد یا کنیسه را داشته دستگیر کرده است.

سخنگوی دفتر دادستانی در دوسلدورف به خبرگزاران گفت که این نوجوان که هنوز در رسانه های آلمان نامی از او برده نشده، ادعا کرده است که حداقل مقدار مواد منفجره برای انجام یک حمله را آماده سازی کرده است.

به گفته سخنگوی پلیس ، این فرد به اتهام اقدام به تحریک به قتل و اقدام خشونت آمیز تهدید ملی متهم شده است.

گوینده دویچه وله گزارش داد که این پسر با تلفن های همراه خود با طرف‌های ناشناس ارتباط برقرار کرده تا درباره برنامه‌های خود گفتگو کند.

 به گزارش دویچه وله ، وی در مکاتبات در سکوی پیام رسان واتساپ از حمله با چاقو یا آوردن اسلحه به یک عبادتگاه یهودی و همچنین مسجد مسلمانان صحبت کرده است.

این دستگیری درحالی اتفاق می‌افتد که بیش از ۱ سال از وقوع حمله مسلحانه یک راستگرای افراطی نژادپرست در شهر هاله (زاله) در جنوب ایالت زاکسن-آنهالت در آلمان می‌گذرد که منجر به کشته شدن ۲ نفر در کنیسه یهودیان در یوم کیپور شد. درحالی که تنها وجود درب فلزی محکم مانع ورود فرد مهاجم به داخل گردید.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha