جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
رؤسای سه گانه عراق

حوزه/ نخست وزیر، رئیس جمهور و رئیس مجلس نمایندگان عراق هر کدام در بیانیه جداگانه اربعین شهادت امام حسین (علیه السلام) را تسلیت گفتند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، نخست وزیر، رئیس جمهور و رئیس مجلس نمایندگان عراق هر کدام در بیانیه جداگانه اربعین شهادت امام حسین (علیه السلام) را تسلیت گفتند.

نخست وزیر:پیاده روی اربعین به معنی کنار گذاشتن خشونت و نفرت است

مصطفی الکاظمی نخست وزیر عراق در بیانیه خود گفت: پیاده روی در مسیر کربلا (طریق الحسین) که با صبر و جانفشانی همراه است، به معنی کنار گذاشتن خشونت و تنفر می باشد.

وی اشاره کرد: زیارت اربعین با حضور میلیونی مؤمنین و میراث استوار و تلاش همگی برای برگزاری آن در امنیت و سلامت، بیانگر این است که مبانی والایی که قیام امام حسین (ع) بر اساس آن برپا شد، ریشه دار است.

رئیس  جمهور به جمعیت میلیونی که در مسیر کربلا در حرکت هستند، درود فرستاد

برهم صالح رئیس جمهور عراق در بیانیه خود به مناسبت اربعین حسینی گفت: انقلاب اصلاح و تغییر در برابر ظلم و طاغوت با هر قیمتی که باشد، صورت می گیرد  و این یادبود جاویدان از ما می خواهد که از ارزش های والای آن الهام بگیریم و در اجرای اصلاح و تغییر لازم برای ایجاد کشور قدرتمند و مقتدر آن را الگو قرار دهیم.

وی به جمعیت میلیونی که در مسیر کربلای معلی برای برپایی اربعین در حرکت هستند، درود فرستاد و بر ضرورت انجام اقدامات لازم برای پیشگیری زائران از ابتلا به ویروس تأکید کرد و خواستار حفظ حرمت زیارت و شعائر آن شد.

رئیس مجلس: ما از اربعین درس شجاعت و مبارزه با ظلم و فساد را می آموزیم

محمد الحلبوسی رئیس مجلس نمایندگان عراق، سالروز اربعین شهادت امام حسین (علیه السلام) را به ملت عراق و تمامی امت اسلامی تسلیت گفت و اشاره کرد: ما از این مناسبت دردناک، درس شجاعت، ثبات و صبر در راه مبانی، مبارزه با ظلم و فساد و حرکت در مسیر اصلاح را می آموزیم.

وی از تلاش های آستان مقدس حسینی و عباسی، نیرو های نظامی و امنیتی و تمامی کسانی که در برگزاری این زیارت نقش داشتند، تشکر و قدردانی کرد و خواستار حفظ حرمت زیارت و تمامی شعائر شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha