پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
آیت الله العظمی سیستانی

حوزه/ رهبران و سیاستمداران عراق از بیانیه ای که از سوی دفتر حضرت آیت الله سیستانی بعد از دیدار معظم له با نماینده ویژه سازمان ملل صادر شد، استقبال کردند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، رهبران و سیاستمداران عراق از بیانیه ای که از سوی دفتر حضرت آیت الله سیستانی بعد از دیدار معظم له با نماینده ویژه سازمان ملل صادر شد، استقبال کردند.

مصطفی الکاظمی نخست وزیر عراق در بیانیه ای گفت: توصیه های آیت الله سیستانی در دیدار با "جینین پلاسخارت" نماینده ویژه سازمان ملل متحد در عراق را دریافت کردم. نقشه راه آیت الله سیستانی و توصیه های آن بیانگر آرمان ها و اولویت های ملت عراق است و این بیانات همیشه نقشه راه ما در تحقق آرمان های ملت عراق در انتخابات زود هنگام آزاد، شفاف و عادلانه خواهد بود. دولت به گام هایی که در مسیر حفظ حاکمیت و اقتدار کشور و مبارزه با فساد برداشته را ادامه می دهد.

نخست وزیر عراق افزود: آیت الله سیستانی در جهت مصالح عمومی نقاط ضعف و اشکالات را بیان کرده و نسبت به خطراتی که در نتیجه سیاست های اشتباه برای آینده کشور، وحدت و سلامت اراضی آن به وجود می آید هشدار دادند.

الکاظمی در پایان بیان داشت: با ملّت و آیت الله سیستانی عهد می بندیم که به پیمان خود وفادار و در راه اصلاح ثابت قدم باشیم و منافع ملّی را مقدم داشته و با عدالت از حقوق مردم  حمایت کنیم و از سرزنش کنندگان ترسی نداریم.

برهم صالح رئیس جمهور عراق نیز در دیدار با "جینین پلاسخارت" نماینده ویژه سازمان ملل در عراق بر حمایت از بیانیه آیت الله سیستانی در خصوص انتخابات مجلس نمایندگان آینده که آن را سرنوشت ساز خواندند، تأکید کرد.

رئیس جمهور عراق ادامه داد: باید شرایط لازم برای برخورداری نتیجه انتخابات از اعتبار و اعتماد فراهم شود و برنامه دولت در اجرای عدالت اجتماعی و تعقیب مجرمان و مبارزه با فساد و تقویت عملکرد نیرو های امنیتی و برقراری اقتدار کشور و انحصار سلاح در دست آن مورد توجه قرار گیرد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha