جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
آیت الله العظمی سیستانی

حوزه/ آیت الله سیستانی در دیدار نماینده سازمان ملل در عراق بر اجرای اصلاحات حقیقی، توقف استفاده از خشونت علیه معترضان و عدم دخالت بیگانه تاکید کردند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دفتر آیت الله سیستانی خانم "جنین هنیس پلاسخارت" نماینده سازمان ملل متحد در عراق با حضرت آیت الله سید علی سیستانی دیدار کرد.

آیت الله سیستانی در این دیدار نگرانی و ناراحتی شدید خود را از اوضاع کنونی عراق ابراز کرده و گفتند: طی سال های گذشته بار ها خطرات و پیامد های گسترش فساد مالی و اداری، خدمات عمومی نامناسب و نبود عدالت اجتماعی را گوشزد کردیم، امّا مسئولین گوش شنوایی برای حل این مشکلات نداشتند و کار به جایی رسیده که امروز می بینیم و این اوضاع بسیار خطر ساز است.

ایشان ضمن تاکید بر ضرورت اجرای اصلاحات حقیقی در مدت معقول و استقبال از پیشنهاد های اخیر فرستاده سازمان ملل متحد، از اینکه برخی از طرف های ذیربط جدّیت کافی را در اجرای اصلاحات حقیقی نداشته باشند، ابراز نگرانی کردند.

حضرت آیت الله سیستانی اشاره کردند: اگر قوای سه گانه مجریه، مقننه و قضائیه در اجرای اصلاحات لازم ناتوان هستند یا نمی خواهند این کار اجرایی شود، باید به دنبال راه دیگری در این زمینه بود؛ چرا که ممکن نیست وضعیت به همان صورتی که قبل از اعتراضات اخیر جریان داشت، ادامه داشته باشد.

معظم له بر ضرورت توقف استفاده ازخشونت علیه معترضان مسالمت آمیز و پایان بازداشت و ربودن تظاهرات کنندگان و مجازات کسانی که خلاف شرع و قانون این کار را کرده اند، تاکید کردند و با دخالت بیگانه در امور عراق و تبدیل کشور به عرصه تسویه حساب میان برخی قدرت های بین المللی و منطقه ای مخالفت نمودند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • سید محمد IR ۱۱:۱۲ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۱
    0 0
    ضرورت اجرای اصلاحات حقیقی، توقف استفاده از خشونت علیه معترضان و عدم دخالت بیگانه_______آیت اله سیستانی مصداق کامل یک مرجع تقلید آگاه به زمان ومکان هستند درحمله داعش چه فتوای همه جانبه ای صادرکردند وامروز هم برخورد با معترضین ذیحق را ممنوع و لزوم اصلاحات واقعی را گوشزد میفرمایند ما امثال ایشان را کم داریم زندگی بی تجملش کاملا مشهود است خداوند این مرجع عزیز را برای ما مسلمانها حفظ بفرماید