چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
دیدار مدیر حوزه یزد با آیت الله اعرافی

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین محمد شمس گفت: حوزه علمیه یزد اولین حوزه ای است که تقویم پذیرشی برای خود طراحی کرده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین شمس و هیئت همراه عصر روز دوشنبه در نشستی با آیت الله اعرافی که در دفتر مدیر حوزه های علمیه در قم برگزار شد، ضمن ارائه ی گزارشی از عملکرد حوزه علمیه استان یزد، گفت: خوشبختانه دو مدرسه علمیه در یزد توانسته اند از سطح ۱به ۲ و از سطح ۲ به سطح ۳ ارتقای آموزشی داشته باشند.

وی عنوان داشت: حوزه علمیه یزد اولین حوزه ای است که تقویم پذیرشی برای خود طراحی کرده و این طرح را به معاونت آموزش حوزه های علمیه کشور به عنوان یک ایده اجرایی ارائه داده است.

حجت الاسلام والمسلمین محمد شمس گفت: حوزه علمیه یزد برای یادگیری مهارت های مورد نیاز طلاب این استان تاکنون ۷ مهارت را به صورت اجباری در برنامه های خود دارد و ۱۲ دوره مهارتی را نیز به صورت اختیاری برای طلاب برگزار می نماید.

وی خاطرنشان کرد: در سال گذشته برنامه ی تجلیل از اساتید نمونه استان را داشته ایم.

مدیر حوزه علمیه یزد تصریح کرد: تعداد ثبت نامی های جدید حوزه علمیه یزد ۲۸۳ نفر بوده اند که از بین آنها ۱۰۴ نفر در حال تحصیل هستند.

وی افزود: دو دوره درس خارج با محوریت اساتید محترم حجت الاسلام والمسلمین محمدی و حجت الاسلام والمسلمین حسینی نسب برای طلاب یزد در حال برگزاری است.

حجت الاسلام والمسلمین شمس اظهار داشت: در بحث پژوهش، تهذیب و تربیت و همچنین تبلیغ نیز پیشرفت هایی داشته ایم؛ ۷۳ مبلّغ در طرح هجرت و ۱۰ نفر نیز در طرح بیّنات داریم که این تعداد تا پایان سال جاری به ۵۰ نفر خواهد رسید.

وی گفت: در سال تحصیلی گذشته حوزه علمیه استان یزد موفق به برگزاری دو دوره تخصصی «نقد باستان گرایی» و «نقد بهائیت» برگزار شده و دوره ای با موضوع «ویژگی های یمانی» در حال برگزاری است.

مدیر حوزه علمیه استان یزد اظهار داشت: در حال حاضر ۴ نفر از طلابی که در حوزه علمیه استان یزد مشغول به تحصیل بوده اند در دانشگاه تربیت مبلغ-معلم در قم جذب شده اند.

وی بیان داشت: در موضوع رسانه و فضای مجازی شورایی را تشکیل داده ایم اما با کمبود امکانات مواجه هستیم.

حجت الاسلام والمسلمین شمس در پایان گفت: طلاب حوزه علمیه یزد تاکنون در ۱۶۰ فراخوان علمی-پژوهشی شرکت نموده اند و با ارائه ۱۵ مقاله پژوهشی و ۲۵۸ اثر در جشنواره ی علامه حلی، ۱۲ نفر از آنان توانست برگزیده ی این فراخوان ها باشند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha