چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
منصوره قیاسی

حوزه/ رئیس هیئت امنای مدرسه علمیه حضرت زینب(س) یزد در بیان ضرورت ایجاد زمینه های حسن عاقبت در قشر طلاب، گفت: طلاب و روحانیون عالمان دین و در رأس خواص جامعه هستند.

به گزارش خبرگزاری حوزه از یزد، خانم منصوره قیاسی در جمع طلاب مدرسه علمیه حضرت زینب(س) یزد و عموم بانوان به بیان عوامل سوء و حسن عاقبت در جامعه پرداخت.

وی در ابتدا با اشاره به این که در زمانه کنونی باید همه توجه ها به فرمایشات رهبری باشد، گفت: رهبر معظم انقلاب می دانند چه چیزهایی را در کجا و به چه کسانی تذکر بدهند؛ بنابراین نباید هر خبری از فضای مجازی را باور کرد مگر این که این اخبار از منبع رسمی اعلام شود.

استاد حوزه به لزوم آگاهی از تحلیل مسائل اشاره و خطاب به طلاب، بیان کرد: گاهی خبر را چنان در فضای مجازی بیان می کنند که حتی متقی ترین افراد هم آن را تصدیق می کنند، در حالی که این گونه نیست؛  بنابراین لازم است طلاب قوه تحلیل خود را بالا برده و هر مطلبی را به سادگی نپذیرند.

رئیس هیأت امناء مدرسه علمیه حضرت زینب(س) یزد با اشاره به بهانه جویی ها و ایرادگیری ها بر علیه رهبری، افزود: عده ای امروز با بهانه جویی های متفاوت رهبری را مورد انتقاد قرار می دهند که چرا اقدامی علیه فسادها و نفوذی ها انجام نمی دهند، این گونه افراد باید بدانند که اگر در زمان ظهور امام زمان(عج) هم باشند همین رویه را در مقابل  امام زمان (ارواحنا فداه) خواهند داشت.

وی در ادامه به جریان افرادی که در طول تاریخ دچار سوء عاقبت شدند اشاره کرد و اظهار داشت: در کتاب «سوء عاقبت و حسن عاقبت» از آیت الله ابوترابی بیان شده، کسانی که سوء عاقبت و حسن عاقبت دارند خودشان از زندگی کردن و  از نحوه عملکرد فعلی شان متوجه حسن عاقبت یا سوء عاقبت خود می شوند.

قیاسی در بیان ضرورت ایجاد زمینه های حسن عاقبت در قشر طلاب، گفت: طلاب و روحانیون در  رأس خواص جامعه هستند، به این دلیل که عالمان دین هستند و حق و باطل را می شناسند؛ بنابراین لازم است اساتید سیره علما را برای طلاب بگویند چرا که در تهذیب نفس آنان تأثیرگذار است.

وی در بیان سیره علما، اظهار داشت: آیت الله بهجت(ره) فرمودند: هر کاری که می دانید انجام بدهید، خداوند چیزهایی که نمی دانید به شما یاد می دهد و هدایتتان می کند؛ بر این اساس، طلبه باید بتواند علومی که در زندگی می آموزد را به کار بندد و اگر انسان می‌خواهد به جایی برسد باید به آنچه می آموزد، عمل کند.

کارشناس دینی در ادامه به بیان لزوم عبادت و تهجد طلاب تاکید کرد و افزود: به اعتقاد علما کسی که نماز شب نخواند به جایی نمی‌رسد.

قیاسی در پایان اتفاقات جامعه بشری را نشانه نزدیکی ظهور دانست و گفت: در انتظار حضرت ولی عصر(ارواحنا فداه) باشید؛ یقین بدانید اتفاقاتی که در حال رخ دادن است زمینه ساز ظهور است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha