جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
تصاویر/آیین بازگشایی سال تحصیلی جدید در مدرسه معصومیه یزد

حوزه/امام جمعه بخش بهمن در نشست مجازی طلاب مدرسه علمیه خواهران ابرکوه، گفت: بانوان طلبه با روحیه جهادی، کار فرهنگی را به صورت صحیح، عمیق، با برنامه و با در نظر گرفتن نیازهای جامعه انجام دهند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه» در یزد، حجت الاسلام رضا علیزاده، صبح امروز در نشست مجازی پژوهشی « راهکارهای ارتقای روحیه جهادی»، اظهار داشت: یکی از مهم‌ترین و ضروری ترین موضوعات مورد نیاز جامعه امروز ما روحیه جهادی است که عقب‌ماندگی‌های گذشته در بخش‌های مختلف جبران می‌شود.

وی افزود: از نظر لغت، جهاد به معنای مشقت و زحمت و به‌کار بردن تمام توان و قدرت و تحمل سختی‌ها برای مقابله با دشمن در میدان جنگ است، اما گاهی معنایش در خصوص مبارزه با نفس و شیطان وسعت پیدا کرده است.

امام جمعه بخش بهمن ابرکوه تصریح کرد: جهاد دارای ابعاد مختلفی از جمله فرهنگی، اقتصادی، سیاسی، اجتماعی، خانوادگی، علمی و سایر حوزه هاست که در همه این ابعاد جهاد سفارش شده است و اگر بخواهیم کشور پیشرفت کند باید در همه این ابعاد روحیه جهادی متجلی شود.

حجت الاسلام علیزاده بیان کرد: مقام معظم رهبری می‌فرمایند «کار جهادی یعنی از موانع عبور کردن، موانع کوچک را بزرگ ندیدن، آرمان‌ها را فراموش نکردن، جهت را فراموش نکردن و شوق به کار داشتن که این‌ها روحیه جهادی است و دفاع مقدس و جهاد سازندگی نمونه‌های کاملی از کارهای جهادی در کشور است».

وی، راهکارهای افزایش روحیه جهادی را اخلاص، توکل، عدم دلبستگی به دنیا، وحدت قول و عمل و تحمل مشکلات برشمرد و افزود: اخلاص یعنی کار برای خدا بدون انتظار پاداش از طرف مقابل و توکل یعنی اتکال به قدرت الهی بدون توجه به نتیجه کار است.

امام جمعه بهمن خاطر نشان کرد: در حال حاضر مهم‌ترین بحث برای طلاب داشتن روحیه جهادی در عرصه فرهنگی است؛ و باید کار فرهنگی عمیق، صحیح، با برنامه و با در نظر گرفتن نیازهای جامعه انجام شود و این مهم از وظایف شما طلاب عزیز است که با روحیه جهادی وارد عمل شوید.

در پایان این نشست مجازی، حجت الاسلام علیزاده به پرسش های طلاب در ارتباط با موضوع نشست پاسخ داد.

انتهای پیام/۳۱۳/۴۷۸

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha