پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
فروپاشی خانواده ایرانی

حوزه/ استاد حوزه و دانشگاه در جمع بانوان طلبه بهابادی گفت: ریشه بسیاری از مشکلات خانوادگی را وجود کبر، حسد، حرص و کینه و ریشه بسیاری از گناهان را همین چهار خصلت نکوهیده تشکیل می دهد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در یزد، استاد احمد آبایی صبح امروز در نشست مجازی «زندگی موفق زیر سایه پرهیز از گناهان» که به همت مدرسه علمیه حضرت خدیجه(س) بهاباد برگزار شد به تشریح ویژگی های زندگی موفق پرداخت.

وی ریشه بسیاری از مشکلات خانوادگی را وجود کبر، حسد، حرص و کینه و ریشه بسیاری از گناهان را همین چهار خصلت نکوهیده دانست.

استاد حوزه و دانشگاه تصریح کرد: انسان متکبر دنیا و آخرتش نیز جهنم  می شود، چون رفتارش تکبرآمیز و درونش مملو از افکار منفی است و فرد متکبر در شرایطی حتی از یک حیوان هم می تواند پست تر شود.

آبایی ادامه داد: انسان حریص هر چیزی می بیند، دلش می خواهد و هیچ توجهی به دیگران و پایمال شدن حقوقشان ندارد و از شادی دیگران اندوهگین می شود، در حالی که خمس، زکات و صدقه نمی دهد.

استاد حوزه و دانشگاه، کینه توزی را سرطان روح و یکی از گناهان کبیره برشمرد و افزود: انسان کینه توز هم خود را و هم دیگران را آزار می دهد و امام علی(ع) می فرمایند «کینه توزی در رأس عیوب است».

آبایی با یادآوری جمله مشهور حضرت زینب(س) «ما رأیت الا جمیلا»، گفت: این بانوی بزرگ اسلام به ما آموختند که زندگی یعنی مدیریت بحران و زندگی یعنی با سختی ها دست و پنجه نرم کردن و زندگی یعنی دریای زندگی هیچ موقع آرام نیست و می توان مرواریدی زیبا از دل طوفان گرفت.

وی در پایان با بیان  این که حضرت زهرا(س) نمونه کامل زندگی موفق هستند، افزود: ما نیز باید در زندگی همچون زهرای مرضیه باشیم تا بتوانیم بهترین زندگی را هم در دنیا و هم در آخرت داشته باشیم.

انتهای پیام/۳۱۳/۴۷

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha