جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
مسجد در حیدرآباد هند درهایش را به روی آوارگان سیل گشود

حوزه/ مسجد تولی چوکی در حیدرآباد هند اعلام کرده که از تمامی نیازمندان و آوارگانی که در پی سیل بی‌خانمان شده‌اند، صرف نظر از دین و مذهب و جنسیت استقبال به عمل می‌آورد.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از thehindu، مسجد تولی چوکی، محله‌ای در حیدرآباد هندوستان، درهایشان را به روی نیازمندان و آوارگان سیل گشوده است و برای تمامی شهروندانی که به دلیل بارندگی‌های شدید در این شهر خانه‌هایشان را از دست داده و یا جایی برای ماندن موقتی نیاز دارند، صرف نظر از هر دین و مذهبی مکان زندگی فراهم کرده است.

محمد عماد، عضو کمیته مدیریت مسجد التوحید، اهل حدیث در تولی چوکی با بیان اینکه پناهگاه بزرگی در اختیار نیازمندان قرار گرفته به خبرنگاران گفت: فضای کافی برای اسکان مردم از هر مذهب فراهم شده است.

وی خاطرنشان کرد: صرف نظر از جنسیت و مذهب ما از مردم در مسجد استقبال می‌کنیم. ما حتی پیشنهاد کرده ایم که در حمل و نقل به آوارگان کمک کنیم. در حالی که تعدادی از مردم در اینجا بودند ، انتظار می‌رود به زودی برخی دیگر که تحت تأثیر مصیبت قرار گرفتند، و با ما تماس برقرار کردند، به زودی به اینجا برسند. 

در همین راستا یک آکادمی اسلامی آموزشی نیز که زنجیره‌ای از مدارس و کالج‌ها را در این شهر اداره می‌کند از پذیرایی از آوارگان استقبال به عمل آورده است.

محمد لطیف خان، رئیس این آکادمی اسلامی گفت: شعبات ما در مشعرآباد ، ملاکت، تولی چوکی ، چارمنار و سایر مکان‌ها برای افراد از هر مذهبی که به پناهگاه نیاز دارند باز است. ما چندین اتاق داریم و خانواده‌ها می توانند در اینجا اقامت داشته باشند.  

به علاوه داوطلبان سازمان اسلامی دانشجویی بنیادی با نام «دست یاری و تامین غذای نیازمندان» به همراه جامعه اسلامی «عمومت» از دیگر سازمان های امدادی اسلامی در این شهر هستند که به یاری نیازمندان شتافته‌اند و بسته‌های غذایی و سایر مواد مورد نیاز را به میان مردم توزیع کرده‌اند. اعضای این نهاد همچنین در انتقال افرادی که در خانه های پر از آب مانده بودند به مکان های دیگر کمک کردند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha