جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
عابدینی

حوزه/ نماینده ولی فقیه در استان قزوین گفت: سازمان بازرسی شاید به اندازه کافی و گسترده نیرو نداشته باشد که بتواند کار نظارتی خود را به خوبی انجام دهد برای رفع این خلاء از ظرفیت نیروهای مردمی بهره ببرید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»  در قزوین، حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی در دیدار با مدیرکل و معاونان سازمان بازرسی که به مناسبت روز بازرسی برگزار شد، اظهار کرد: حضور سازمان بازرسی اگر به صورت فعال و جدی باشد اجازه نمی‌دهد بسیاری از جرائم از ابتدا رخ دهد، یعنی اگر جدیت لازم را نداشته باشید کار شما در برخورد با جرائم سنگین می‌شود.  

وی با بیان اینکه امروز یکی از مصیبت‌های جدی ما عدم توجه و اقتدار لازم در برخورد با فساد است، اذعان کرد: اگر سازمان بازرسی در برابر یک فساد محکم بایستد و آن را خرد کند، بقیه مفسدان حتما از این اقتدار موجود عقب می‌نشینند، اما اگر با تردید و محافظه کاری پیش برویم سازمان بازرسی فلج خواهد شد و نمی‌تواند مشکل گشا باشد.  

نماینده ولی فقیه در استان قزوین با بیان اینکه در مجموعه بازرسی باید نیروهای متعهد تشویق شوند، اضافه کرد: به طور حتم نیروهای متعهد و پابه کاری در مجموعه بازرسی حضور دارند که با شجاعت و بصیرت و بدون ملاحظات بیجا به دنبال انجام وظیفه انسانی، انقلابی و دینی خود هستند این افراد باید مورد تشویق قرار بگیرند.  

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی در ادامه ابراز کرد: سازمان بازرسی شاید به اندازه کافی و گسترده نیرو نداشته باشد که بتواند کار نظارتی خود را به خوبی انجام دهد برای رفع این خلاء از ظرفیت نیروهای مردمی بهره ببرید. بسیاری از مردم ما دلسوز و متدین و پای کار انقلاب هستند و بازرسی برای موفقیت باید از این فرصت استفاده کند.   

وی با اشاره به تجربه استفاده از ظرفیت‌های مردمی تصریح کرد: در هشت سال دفاع مقدس این مردم بودند که جنگ را به سرانجام رساندند و حضور گسترده در حوزه‌های مختلف داشتند، در دفاع از حرم هم شاهدیم که فقط نیروهای نظامی ما پا بکار نبودند بلکه ظرفیت‌های مردمی و بسیجی به میدان آمدند.   

امام جمعه قزوین اذعان کرد: بازرسی می‌تواند به گونه ای رفتار کند که مردم، این سازمان را پناهگاه خود در فضاهای مختلف ببینند و گزارش فسادها و مشکلات را بدهند، این هنر مدیریتی شماست که به گونه ای رفتار کنید که مردم هرچه دیدند را بدون ترس و واهمه به شما انتقال دهند و امید داشته باشند که حتما پیگیری می‌شود.   

نماینده ولی فقیه در استان قزوین گفت: در قرآن کریم می‌خوانیم که حضرت موسی(ع) گفت؛ من از هر آدم متکبرِ دنیاپرستی که به روز قیامت اعتقاد ندارد به خدا پناه می‌برم. از این آیه متوجه می‌شویم که اعتقاد به خدا و روز قیامت عنصری است که می‌تواند همه مشکلات را حل کند.  

وی بیان کرد: یوم الحساب یعنی روز بازرسی، روزی که از اعمال و رفتار و گفتار ما سؤال می‌شود و باید پاسخگوی آنها باشیم. در روز قیامت باید پاسخ بدهیم که در برابر استفاده از بیت المال و حقوقی که دریافت کردیم چه خدماتی از ما نصیب مردم شد؟ چه نفعی به مردم رسید؟  

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی یادآور شد: باید ایمان و اعتقاد خود را به گونه ای تقویت کنیم که در روز قیامت با کوله بار پر در محضر خدای متعال حاضر شویم، زیرا در روز قیامت مال و فرزند و جایگاه و قدرت و دوستان دنیایی فایده ای برای ما نخواهد داشت و فقط قلب سلیم در روز قیامت کمک حال ما خواهد بود.  

نماینده ولی فقیه در استان قزوین در پایان اذعان کرد: امروز در ایامی هستیم که استان میزبان پیکر شهید زکریا شیری است، این شهدا برای حفظ انقلاب و امنیت ما رفتند و همه ما در برابر این شهدا مسئولیم و باید به گونه ای عمل کنیم که بتوانیم پاسخگوی خون شهدای خود باشیم.  

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha