شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
حجت الاسلام عرفانی

 حوزه/ عضو شورای حوزه علمیه قزوین گفت: طلاب و روحانیت پاسخگویی به سؤالات و شبهات مردم را اولویت جدی قرار داده و با حفظ شأن و جایگاه لباسی که بر تن دارند، از این فرصت به نحو احسن در جهت تبلیغ دین اسلام و مبانی شیعه استفاده کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در قزوین، حجت الاسلام علی اصغر عرفانی در جمع طلابی که قرار است در ماه ربیع الاول ملبس به لباس مقدس روحانیت شوند، ضمن تبریک ایام ماه ربیع الاول و ولادت باسعادت حضرت رسول گرامی اسلام(ص) در این ماه، بر بهره گیری از آموزه های اخلاقی این شخصیت برجسته در زندگی تاکید کرد.

وی با تبریک به طلابی که ملبس به لباس مقدس روحانیت می شوند، بیان کرد: با توجه به اینکه لباس روحانیت نماد یک رسالت بزرگ و نماد اسلام شیعه، روحانیت و علمای ربانی است، تکریم این لباس تعظیم یکی از شعائر الهی است.

حجت الاسلام عرفانی افزود: طلابی که به این لباس ارزشمند و مقدس نائل می شوند باید بدانند که به عنوان سربازان حضرت ولی عصر(عج) رسالت بسیار سنگینی داشته و باید با تبیین احکام، معارف اسلامی را در جامعه ترویج داده و پاسخگوی شبهات مردم و جوانان باشند.

دبیر شورای حوزه علمیه استان قزوین تصریح کرد: طلبه ای که با این لباس مقدس در جامعه حضور پیدا می کند باید بیش از پیش در جهت مبانی دین اسلام و به عنوان یک سرباز در عرصه فرهنگ دینی و قرآنی و با تمام ظرفیت در جامعه حضور پیدا کند.

وی ادامه داد: به نظر بنده، طلبگی از زمانی شروع می شود که فرد ملبس می شود و این ملبس شدن در واقع آغاز رسمی سربازی امام زمان(عج) است و یکی از تأثیرگذارترین، خاطره انگیزترین و ماندگارترین لحظه طلبه حوزوی این است که به لباس مقدس روحانیت ملبس شود.

حجت الاسلام عرفانی گفت: ملبس شدن به این لباس، مسئولیت سنگین اجتماعی برای فرد دارد؛ طلبه‌ای که ملبس می شود وظیفه‌اش سنگین‌تر می شود و  او باید بیشتر از قبل به تذهیب نفس خود بپردازد.

استاد حوزه علمیه قزوین خاطرنشان کرد: گفتار، اعمال، اخلاق و علم یک طلبه و روحانی می تواند در حفظ و ارتقای جایگاه لباس مقدس روحانیت بسیار اثرگذار باشد.

طلاب مدافع حریم اعتقادات دین اسلام باشند

وی به جایگاه و رسالت طلاب در عرصه کنونی پرداخت و اظهار داشت: با توجه به تاکیدات حضرت آیت الله امام خامنه ای مبنی بر شبیخون فرهنگی و همچنین وضعیت فرهنگ مسموم غرب و آلودگی های این فرهنگ در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی، امروز رسالت اصلی و حساس طلاب و روحانیت در این عرصه بسیار خطیر است و باید بتوانند از حریم اعتقادات دین اسلام به خوبی حفظ و حراست نمایند.

حجت الاسلام عرفانی به حضور باشکوه و بیادماندنی مردم ولایتمدار استان قزوین در تشییع شهید مدافع حرم زکریا شیری اشاره کرد و افزود:با توجه به وضعیت قرمز استان قزوین در موضوع کرونا ولی مشاهده نمودید مردم این دیار مینودری با حضور بابصیرت خودشان و با رعایت مسائل بهداشتی یک بار دیگر قدرشناسی خود را نسبت به شهدا و به ویژه این شهید والامقام ابراز نمودند که جای تقدیر دارد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha