شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
موسوی

حوزه/ طی مراسمی، حجت الاسلام سید رضا موسوی به عنوان مدیر مرکز رسیدگی به امور مساجد استان قزوین معارفه شد.

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در قزوین، حجت الاسلام سید رضا موسوی در مراسم معارفه خود که در دفتر امام جمعه قزوین برگزار شد ضمن تقدیر از تلاشهای حجت الاسلام قابل مدیر سابق مرکز رسیدگی به امور مساجد قزوین، گفت: مسجد بهترین محل برای حضور جوانان است و هیئت امنا و امام جماعت باید در راستای حل مشکلات جوانان، به آنها مشاوره دهند.

وی افزود: مسجد محل تحقق آموزه های دینی است و اگر انسان قصد داشته باشد که اعتقاداتش راه درستی پیدا کند، بهترین مکان مقدسی که می تواند برای این امر بیابد، مسجد است و حل و فصل اختلافات جامعه یکی از کارکردهای مساجد است به طوری که در صدر اسلام مسجد محل قضاوت و محل تصمیم گیری های نظامی نیز بوده است.

معاون تهذیب حوزه علمیه قزوین بیان کرد: باید با اقداماتی، جوانان را به سمت مساجد جذب کنیم، جوانان باید احساس کنند که مسجد مشکلی از مشکلات آنها را حل می کند.

وی ادامه داد: یکی از مشکلاتی که مسجد می تواند برای جوانان حل کند، بحث اعتقادی است، زیرا برخی مشکل اعتقادی دارند و شبهاتی در مورد خدا، نیاز  به امامت، مرگ، روابط اجتماعی، احترام به بزرگترها و حق و حقوق خانواده ها هست که در مسجد می شود به آن شبهات پاسخ داد.

مدیر جدید مرکز رسیدگی به امور مساجد استان قزوین عنوان کرد: حضور جوانان در مساجد در بحث مقابله با تهاجم فرهنگی هم تأثیرگذار است و در همه ابعاد زندگی انسان ها مسجد می تواند موثر واقع شود.

وی اظهار کرد: باید به کارکردهای مساجد به عنوان مراکز مهم دینی در جامعه اسلامی، توجه ویژه شود. همچنین، مساجد باید محور فعالیت های دینی باشند، همان طور که نقش بی نظیری را در پیروزی انقلاب اسلامی ایفا کردند.

حجت الاسلام موسوی بیان کرد: ائمه جماعت، مسئولان فعالیت های دینی و فرهنگی و هئیت امنا به عنوان ارکان مساجد هستند که باید با هم هماهنگ فعالیت کنند.

انتهای پیام 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha