پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
سبحانی نیا

حوزه/ مدیر حوزه علمیه قزوین از طلاب جهادی حوزه علمیه شهید مصطفی خمینی(ره) تاکستان تقدیر کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در قزوین، حجت الاسلام والمسلمین محمدتقی سبحانی نیا صبح امروز در جمع طلاب جهادی حوزه علمیه شهرستان تاکستان گفت: انصافاً فعالیت شما طلاب جهادی که به مدت هشت ماه در عرصه مبارزه با بیماری کرونا، تغسیل اموات کرونایی و کمک به خانواده های آسیب دیده از کرونا جای بسی تقدیر و خدا قوت دارد.

مدیر حوزه علمیه قزوین افزود: در مدتی که کشور ما در حال دست‌ و پنجه نرم کردن با بیماری کرونا بوده، نقش ارزشمند و تأثیرگذار کادر درمانی در معالجه بیماران به‌ خوبی مشهود است، این عزیزان این روزها سخت در تلاشند تا با ارائه خدمات شبانه‌روزی سلامتی را در جامعه برقرار کنند و این جای تقدیر دارد.  

وی اظهار کرد: هر چند ویروس کرونا نگرانی را بر دل‌ها حاکم کرده، اما امیدواریم با همبستگی و رعایت توصیه‌های بهداشتی، خانواده و استانهای را با رفتارهای مناسب در مقابله با این بیماری حفظ کنیم. 

حجت الاسلام والمسلمین سبحانی نیا عنوان کرد: پزشکان و پرستاران فرشتگان نجاتی هستند که درد مردم را با روح بلندشان التیام می‌بخشند و قدردان تلاش‌های مخلصانه این عزیزان هستیم.  

وی با اشاره به تشکیل قرارگاه جهادی شهدای روحانیت حوزه علمیه قزوین، بیان کرد: حوزه علمیه قزوین با تشکیل قرارگاه جهادی با جمع کثیری از طلاب و اساتید که به‌ صورت داوطلبانه به صحنه آمدند، آمادگی خود از هر گونه همکاری و یاری رسانی به نهادهایی که مستقیما با کرونا درگیر شده اند مضایقه نکرده است.

مدیر حوزه علمیه قزوین بیان کرد: طلاب و فضلا در شهرهای مختلف به هر نحوی که توانسته‌اند به میدان آمده‌اند و با روحیه جهادی در حال ضدعفونی کردن معابر و بیمارستان‌ها و کمک به بیماران  مشارکت فعال داشته اند و حتی برای تهیه اقلام بهداشتی و سبد مواد غذایی و بهداشتی برای خانواده‌های کم‌بضاعت در میدان عمل حضور دارند و بر خود تکلیف می‌دانند که در غم مردم و در کنار مردم حاضر باشند.

حجت الاسلام والمسلمین سبحانی نیا تصریح کرد: مردم ایران قدردان تلاش ها و فعالیت های شما طلاب جهادی هستند.

مسئولین تاکستان مشکلات طلاب جهادی را برطرف کنند

مدیر حوزه علمیه قزوین همچنین به محدودیت های طلاب جهادی در عرصه تغسیل اموات کرونایی اشاره کرد و بیان داشت: روحانیت اشراف به مسائل احکام دینی و شرعی داشته و نباید هیچ مانعی در انجام رسالت آنها ایجاد شود.  

وی به مدیر مدرسه علمیه شهرستان تاکستان تأکید کرد جلسات منظمی با امام جمعه تاکستان، شهردار و مسئول آرامستان ها برگزار شود تا محدودیت و مشکلات ورود طلاب جهادی در امر تغسیل مورد شناسایی قرار گرفته و برطرف شود.  

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha