جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام عابدینی

 حوزه / امام جمعه قزوین گفت: کسی که کرامتش آسیب ببیند، احتمال ارتکاب جرم در او بیشتر خواهد شد و بازگشتش به جامعه با سختی مواجه خواهد شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی، صبح امروز در دیدار حمیدرضا جهانگیری‌ زرگانی سرپرست اداره کل زندان‌های استان قزوین اظهار کرد: نگاه تربیتی، تعلیمی، آموزشی، دینی و قرآنی که شما در حوزه کاری خود در پیش گرفته‌اید، نگاه بسیار ارزشمند و مؤثری در این عرصه است.

 رئیس شورای حوزه علمیه قزوین تصریح کرد: خیلی مهم است که زندانیان را چه کسانی می‌بینیم و همه را به چشم مجرم نباید نگاه کرد و حتی کسانی که جرم مرکتب شده‌اند باید به چشم انسان ببینیم و بدانیم که همه انسان‌ها با کرامت آفریده شده‌اند و نباید کرامت آنها خدشه‌دار شود.

 امام جمعه قزوین بیان کرد: کسی که کرامتش آسیب ببیند، احتمال ارتکاب جرم در او بیشتر خواهد شد و بازگشتش به جامعه با سختی مواجه خواهد شد، بنابراین تلاش کنیم برنامه‌ها را به گونه‌ای تدوین و اجرا کنیم که کرامت زندانیان آسیب نبیند تا با فهم، درک، اخلاق و شخصیت متعالی‌تر به جامعه بازگردند.

 نماینده ولی فقیه در استان قزوین خاطرنشان کرد: تلاش کنیم زندان را به فرصتی تبدیل کنیم و عزیزانی که دورانی را در این فضا می‌گذرانند، دچار آسیب نشوند و این مهم مستلزم آن است که عوامل منفی و مشکل‌ساز در زندان‌ها کاهش یابد و یا از بین برود و این دوران را اردوی تعلیمی، تربیتی، قرآنی و دینی ببینیم.

 وی با اشاره به ظرفیت‌های قرآنی استان قزوین گفت: ظرفیت‌های قرآنی بسیار خوبی در استان، به ویژه شهر قزوین وجود دارد که می‌توانیم آن را در فضای زندان‌ها نیز گسترش دهیم و نیروی مورد نیاز این معنا نیز وجود دارد.

 آقای حمیدرضا جهانگیری‌زرگانی سرپرست اداره کل زندان‌های استان قزوین نیز گزارشی از برنامه‌های خود ارائه کرد.


انتهای پیام / 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha