سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
عابدینی

حوزه/ رئیس شورای عالی حوزه علمیه قزوین گفت: رهبر معظم انقلاب اصرار دارند که باید نمونه و الگوی تمدن اسلامی را در خانواده و در یک جامعه کوچک ایجاد کنیم و سپس آن را در یک جامعه بزرگ بسط داده و به مردم دنیا نشان دهیم. باید این الگو به جایگاهی برسد که وقتی اسم از تمدن اسلامی به میان می‌آید دشمنان ما به یاد فقر و وابستگی ملت‌های مسلمان به بیگانه نیفتند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در قزوین، حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی در جلسه تقدیر از خانم نازنین زهرا افشار، رتبه ششم کنکور انسانی در سال جاری، که در دفتر نماینده ولی فقیه در استان برگزار شد با تبریک کسب رتبه برتر به این دانش آموز قزوینی، اظهار کرد: زمانی که صحبت از علوم انسانی می‌کنیم در حقیقت از رسالت پیامبران صحبت می‌شود، یعنی دلیل ظهور و حضور انبیاء و ائمه اطهار علیهم السلام و قرآن کریم و نهج البلاغه مشخص می‌شود.  

وی افزود: اگر سؤالاتی با محوریت دینی مطرح شود به این نتیجه می‌رسیم که دلیل آفرینش انسان چه بوده؟ برای چه چیزی در دنیا زندگی می‌کند و سرانجامش چه خواهد شد؟  

امام‌جمعه قزوین ادامه داد: در حقیقت در علوم انسانی و اسلامی از ویژگی‌های خانواده اسلامی و تعریف روابط انسانی و نوع تربیت فرزند و جامعه و مدرسه اسلامی مطلع می‌شویم. اگر این شاخص‌ها را پیدا کنیم در واقع همان دغدغه‌های اسلامی و انسانی را پیدا می‌کنیم که ویژگی‌های تمدن اسلامی از نگاه رهبر معظم انقلاب است.  

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی اضافه کرد: رهبری اصرار دارند که باید نمونه و الگوی تمدن اسلامی را در خانواده و در یک جامعه کوچک ایجاد کنیم و سپس آن را در یک جامعه بزرگ بسط داده و به مردم دنیا نشان دهیم. باید این الگو به جایگاهی برسد که وقتی اسم از تمدن اسلامی به میان می‌آید دشمنان ما به یاد فقر و وابستگی ملت‌های مسلمان به بیگانه نیفتند.  

رئیس شورای عالی حوزه علمیه قزوین بیان داشت: جامعه اسلامی یعنی یک جامعه مستقل و آزاد که در آن کرامت انسان‌ها محترم است و مردم با آزادی سخن خود را مطرح کرده و به یکدیگر احترام می‌گذارند و رأفت، عطوفت و مهربانی و قسط و عدل در آن دیده می‌شود. در یک جامعه اسلامی عده ای پرخور و ثروت اندوز در مقابل عده دیگر ‌که فقیر و درمانده هستند، قرار ندارند.  

نماینده ولی فقیه در استان قزوین گفت: کسانی که در حوزه علوم انسانی و اسلامی تلاش می‌کنند یعنی به دنبال تحقق آرمان‌های انبیاء و اولیا و ائمه و ولی فقیه هستند و هدف آنها زمینه سازی ظهور منجی عالم بشریت است. خدای متعال هم وعده به حکومت مستضعفان در آینده دنیا داده است و هم امر کرده که ما نباید نسبت به وضعیت مستضعفان و محرومان بی تفاوت باشیم.

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی خطاب به این دانش آموز قزوینی یادآور شد: بسیار خوشحالیم که شما در رشته علوم انسانی ممتاز و برجسته هستید، زیرا این رشته، رهبر رشته‌های علمی است. یک ریاضیدان و زیست شناس هم نمی‌توانند از روابط انسانی و اسلامی برکنار باشند؛ هر کسی در هر جایی محتاج علوم انسانی است.  

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha