چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
سبحانی نیا

 حوزه/ مدیر حوزه علمیه قزوین گفت: قرارگاه جهادی شهدای روحانیت حوزه علمیه قزوین پس از شیوع ویروس کرونا به همت طلاب قزوین در هفت کمیته تشکیل و از اسفند سال گذشته فعالیت خود را به صورت مستمر تا به امروز انجام داده و تا زمان ریشه کنی ویروس کرونا در این میدان حضور خواهد داشت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در قزوین، حجت الاسلام والمسلمین محمدتقی سبحانی نیا در دیدار نمایندگان اعزامی از مدیر حوزه های علمیه کشور با موضوع قرارگاه جهادی طلاب و روحانیون، گفت: طلاب و روحانیون قرارگاه علاوه بر فعالیت در بخش بهداشت و درمان، توزیع اقلام بهداشتی و همکاری با غسال‌خانه برای کمک تغسیل و تدفین اموات کرونایی، فعالیت های فرهنگی و محتوایی تحسین برانگیزی نیز داشته اند.

وی افزود: قرارگاه شهدای روحانیت حوزه علمیه قزوین اهداف طولانی مدت دارد و قرار است در حوزه های جهادی مثل سیل، زلزله و امور تربیتی و خانواده نقش خدمت رسانی خود را ادامه دهد.

مدیر حوزه علمیه قزوین عنوان کرد: در بخش رسانه ای و فضای مجازی فعالیت های گسترده و چشمگیری انجام شد و این کمیته با ایجاد کانال هایی به نشر محتوای مناسب و تولید شده سایر کمیته ها پرداخت که چاپ نشریه این قرارگاه یکی از اقدامات خوب و اثرگذار در کمیته اطلاع رسانی بوده است

وی تشکیل تیمی جهت تبیین بیماری و ارائه بسته های آموزشی جهت پیشگیری و کمک کردن به کاهش بار روانی جامعه، تشکیل نیروهای خدماتی طلاب جهت کمک به سالخوردگان، تشکیل تیم طلاب فعال فرهنگی و هماهنگی با کمیته امداد حضرت امام خمینی(ره) و بهزیستی جهت توزیع مواد ضدعفونی برای نیازمندان را از اهداف اصلی این قرارگاه جهادی عنوان کرد.

مدیر حوزه علمیه قزوین اظهار کرد: در قرارگاه جهادی حوزه علمیه همکاری نهادهای حوزوی با هم را داشتیم، این نهادها شامل حوزه برادران و خواهران، اداره کل تبلیغات استان، اداره اوقاف و سازمان بسیج طلاب بوده که بیش از دو ماه و نیم به کار جهادی پرداختند

حجت الاسلام والمسلمین سبحانی نیا عنوان کرد: کمیته های محتوایی، نیروی انسانی، بهداشت و آموزش، رسانه و فضای مجازی، اجرایی، مشاوره و چند کمیته دیگر در این قرارگاه فعالیت گسترده ای داشتند.

 وی ادامه داد: فعالیت‌های این قرارگاه تنها به خود قزوین محدود نمی‌شود بلکه در مناطق مختلفی چون اقبالیه، مهرگان، بوئین زهرا و الوند نیز نظیر چنین فعالیت‌هایی در حال انجام است.

مدیر حوزه علمیه قزوین بیان کرد: تمام فعالیت‌های انجام شده در راستای لبیک به فرمان مقام معظم رهبری است؛ از این رو طلاب داوطلب بدون هیچ‌گونه چشم‌داشتی فعالیت در حوزه‌های مختلف را وظیفه شرعی و دینی خود می‌دانند چرا که بی‌شک این فعالیت‌های خداپسندانه مورد رضایت حضرت بقیه‌الله الاعظم(عج) نیز خواهد بود

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha