پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
دیدار سرتیپ گودرزی با آیت الله سعیدی

حوزه/ نماینده ولی فقیه در استان قم با تشکر از تلاش‌های نیروی انتظامی برای حفظ امنیت جامعه، هفته نیروی انتظامی را تبریک گفت و طرح بدرقه پرچم امام رضا علیه السلام از حریم مرزهای کشور و متبرک شدن مرزبانان به آن را آیینی بسیار زیبا و دارای ریشه قرآنی توصیف کرد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، آیت الله سید محمد سعیدی در دیدار با سرتیپ احمدعلی گودرزی فرمانده مرزبانی ناجا با تبریک فرارسیدن هفته گرامیداشت ناجا، گفت: آنچه که در این هفته باید انجام شود، اطلاع رسانی اقدامات نیروی مقتدر انتظامی است که باید برای تنویر افکار عمومی، مردم با زحمات و تلاش و تدابیر نیروهای خدوم انتظامی آشنا شوند.

وی با اشاره به مأموریت حساس و خطیر نیروی انتظامی در حراست از مرزهای کشور، افزود: نیروهای خدمتگزار انتظامی اگر همراهی مردم را داشته باشند بهترین عملکرد در انجام مأموریت‌های خود را دارند و اگر این همراهی نباشد، در مأموریت‌ها با مشکل مواجهه خواهند شد.

تولیت آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله علیها ادامه داد: هفته نیروی انتظامی برای آحاد مردم است، زیرا مردم ذی نفع در امنیت هستند و این امنیت توسط مأموران خدوم ناجا ایجاد شده بنابراین این هفته برای همه مردم هفته‌ای مبارک است.

آیت الله سعیدی با بیان اینکه نیروی انتظامی با تمام وجود برای تأمین امنیت کشور تلاش دارد، خاطرنشان کرد: مردم باید قدردان زحمات کارکنان نیروی انتظامی باشند که جا دارد از این مکان مقدس، هفته بزرگداشت ناجا را ابتدا به فرمانده معظم کل قوا، آحاد مردم و شما عزیزان مرزبان تبریک و خداقوت بگویم.

وی تصریح کرد: نیروی انتظامی در حقیقت نیرویی است که در حریم ولایت و در رکاب ولایت، در حفظ نظم و امنیت از هیچ کوششی دریغ نمی‌کند.

نماینده ولی فقیه در استان قم با اشاره به طرح بدرقه پرچم امام رضا علیه‌السلام از حریم مرزهای کشور و متبرک شدن مرزبانان به آن، خاطرنشان کرد: پرچم گردانی که متبرک به حرم امام رضا علیه‌السلام است، آیینی بسیار زیبا است که ریشه قرآنی دارد و داستان پیراهن حضرت یوسف علیه‌السلام یک مستند قرآنی از فرهنگ پرچم‌گردانی است.

وی با اشاره به آیه ۹۳ سوره یوسف که می‌فرماید «اذْهَبُوا بِقَمِیصِی هَذَا فَأَلْقُوهُ عَلَی وَجْهِ أَبِی یَأْتِ بَصِیرًا وَأْتُونِی بِأَهْلِکُمْ أَجْمَعِینَ»، افزود: آنچه از این آیه کریمه و حوادث اتفاق افتاده استفاده می‌شود این است که اولا این آیین، شادی آفرین است، دوم باعث بصیرت افزایی است، سوم دلهای دوستان و بستگان را به هم نزدیک می‌کند و چهارم دلهای غم گرفته و کدورت گرفته را از بدخواهی‌ها و بددلی‌ها خالی و رفتار غلط را به رفتار درست تبدیل می‌کند.

آیت الله سعیدی تصریح کرد: پرچم مقدس حرم رضوی نماد اقتدار، عزت، امنیت، سلامت و ولایتمداری این ملت عزیز است و آثار و برکات فراوانی برای کشور و ملت ما داشته است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha