سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
سلیمانی

حوزه/ نماینده ولی فقیه در کاشان نیروی انتظامی را نماد اقتدار کشور دانست و گفت: به دلیل اینکه پرسنل نیروی انتظامی مقبولیت‌محور هستند و بالغ بر ۴۰ مأموریت متنوع را به عهده دارند قطعا اگر این نیرو منسجم باشد کشور هم مقتدر خواهد بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در کاشان، آیت الله عباسعلی سلیمانی شامگاه امروز در دیدار فرمانده و پرسنل نیروی انتظامی کاشان به مسئولیت خطیری که نیروی انتظامی در تامین امنیت مرزهای کشور دارد، اشاره کرد و اظهار داشت: علی‌رغم ناامنی هایی که در بعضی از کشورهای همسایه وجود دارد ایران با  کارکرد نیروهای امنیتی و انتظامی در جزیره امن به سر می برد.

وی، به مأموریت نیروهای امنیتی و انتظامی کاشان در جلوگیری از قاچاق سوخت، حمل مواد مخدر، دام و ورود و خروج کالاهای استراتژیکی اشاره کرد و گفت: تمام این مأموریت ها به خاطر قرار گرفتن  این شهرستان در کریدور شمال و جنوب کشور است.

عضو خبرگان رهبری با اشاره به ویژگی های امنیتی کاشان با سایر شهرهای کشور، افزود: بحث های افراط گونه ای که در بعضی از امور در عرصه های اعتقادی و مذهبی کاشان وجود دارد شاید در بعضی از شهرهای کشور وجود نداشته باشد.

وی افزود: به خاطر اینکه بعضی از مسائل مذهبی مردم کاشان ریشه در اعتقادات تاریخی این منطقه پیدا می کند برخورد با این‌گونه اعتقادات برای نیروی انتظامی هزینه‌ساز است.

امام جمعه کاشان با بیان اینکه ویروس منحوس کرونا صبر و حوصله مردم را کاهش داده است، ادامه داد: بعضی از نزاع های خانوادگی در کشور به خاطر شرایط محیطی ایجادشده ناشی از ویروس کرونا است که مسئولیت نیروی انتظامی را  در این زمینه دوچندان کرده است.

وی به تأثیر ویروس کرونا در افزایش آمار طلاق و درگیری ها در کشور اشاره کرد و بیان داشت: قبل از ویروس کرونا این پدیده شوم طلاق را در کشور داشتیم ولی نه به شکل فعلی که از ۱۰۰ ازدواج ۶۰ درصد منجر به طلاق شود.

آیت الله سلیمانی خاطرنشان کرد: کرونا باعث شد نیروی انتظامی هزینه سنگینی را برای بعضی از زندانی های آزادشده متحمل شود.

وی در پایان، خدمات نیروی انتظامی در تأمین امنیت کشور را بسیار ارزشمند و قابل تقدیر دانست و گفت: مراسم تجلیل از نخبگان نیروی انتظامی با حضور خانواده‌هایشان با رعایت پروتکل های بهداشتی در محیطی باز باید برگزار شود.

در ابتدای این دیدار، سرهنگ حسین بساطی، با ارائه گزارشی از فعالیت های انجام شده طی شش ماه گذشته، اظهار داشت: خوشبختانه سرقت در کاشان در ردیف آخر جرایم قرار گرفته است.

وی با اشاره به ۵۴ هزار تماس تلفنی شهروندان کاشانی با ۱۱۰، طی شش ماه گذشته، افزود: ۲۶ درصد این تماس ها نزاع و درگیری، ۲۴ درصد تخلفات و تصادفات رانندگی، ۲۳  درصد جرایم عمومی، ۱۲ درصد مسائل اجتماعی و ۶ درصد اعلام سرقت بوده است.

فرمانده نیروی انتظامی شهرستان کاشان به عدم هوشمندسازی بعضی از معابر پرترافیک کاشان اشاره کرد و گفت: از مسئولان شهرستان انتظار داریم به منظور کاهش بار ترافیک و تصادفات در معابر پرتردد این شهرستان در زمینه هوشمندسازی معابر یاری‌رسان نیروی انتظامی باشند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha