پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
سرونا

حوزه/ آیت الله سلیمانی با تاکید بر تلاش بیشتر در توسعه اقتصاد دانش بنیان، گفت: گرچه تلاش های خوبی در عرصه علم و فناوری به عمل آمده، ولی تا رسیدن به نقطه ایده آل نیازمند تلاش بیشتری است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در کاشان، آیت الله عباسعلی سلیمانی، پیش از ظهر امروز در دیدار سورنا ستاری معاون علمی رئیس جمهور گفت: همان طور که انبیاء از دل مردم ابوذرها و عمارها را استخراج کردند، معاونت علمی ریاست جمهوری نیز به کشف استعدادها برآمده است.

عضوخبرگان رهبری با بیان اینکه معاونت علمی ریاست جمهوری با کشف استعدادها و قابلیت ها، شرکت های دانش بنیان را پایه گذاری کرد، ابراز داشت: امروز انبوهی از نیروهای جوان کشور ظرفیت و استعدادهای خودشان را در این عرصه به منصه ظهور رسانده اند.

 نماینده ولی فقیه در کاشان با تاکید بر تلاش بیشتر در توسعه اقتصاد دانش بنیان، گفت: گرچه تلاش های خوبی در عرصه علم و فناوری به عمل آمده، ولی تا رسیدن به نقطه ایده آل نیازمند تلاش بیشتری است.

وی در پایان به حمایت مقام معظم رهبری از پروتکل های بهداشتی در مبارزه با ویروس کرونا اشاره کرد و گفت: رهبری بر اجرای دقیق پروتکل ها و کمک مومنانه تاکید فرمودند و بارها از کادر درمان قدردانی کردند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • omid IR ۱۴:۰۲ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۸
    0 0
    تا آنجاکه ما میدانیم در سایر کشورها اقتصاد دانش بنیان یعنی مثلا شرکت سونی اریکسون میاد با دوتا دانشگاه صحبت میکنه یا خودش یک دانشگاه و مرکز اموزش تاسیس میکنه بعد بیانه صادر میکنه که هرکسی بتونه فاند یا پذیرش دانشگاه مارو بگیره در همین کمپانی سونی اریکسون مشغول کار میشه این چنین کشوری میتونه ادعا کنه که اقتصاد دانش بنیان داره . نه اینکه در ایران شما با کنکور وارد دانشگاه بشید بعد طی فرایندی یک مدرک بگیرید و دنبال کار بگردید بعد اخرش در یک حیطه دیگه مشغول کار شوید این اسمش اقتصاد دانش بنیان نیست . برای اقتصاد دانش بنیان داشتن نیاز به سیاست گذاری است که مقدمه آن همین وزارت علوم می باشد . صنعت باید دانشگاه ایجاد کنه چون شرکت نیاز به متخصص داره نه اینکه دانشگاه شرکت تاسیس کنه ! دانشگاه که نیازی به تولید نداره . متاسفانه در سال ۹۲ در مبحث ثبت اختراعات که این قوانین تصویب شده یا نمایندگان ان زمان هیئت علمی بودند یا با دانشگاه ها رابطه مستقیم داشتند چون از نظر مبانی اسلام خود اختراع یک دارایی است و نه یک فعالیت علمی !
  • معین IR ۱۶:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۶
    0 0
    سلام . مسئولین نمی توانند مدعی باشند که در کشور اقتصاد دانش بنیان داریم در صورتی که هم اکنون بچه ها با کنکور سراسری وارد دانشگاه می شوند . اقتصاد دانش بنیان مساوی با حذف کنکور است . تا آنجاکه ما میدانیم در سایر کشورها اقتصاد دانش بنیان یعنی مثلا شرکت سونی اریکسون میاد با دوتا دانشگاه صحبت میکنه یا خودش یک دانشگاه و مرکز اموزش تاسیس میکنه بعد بیانه صادر میکنه که هرکسی بتونه فاند یا پذیرش دانشگاه مارو بگیره در همین کمپانی سونی اریکسون مشغول کار میشه این چنین کشوری میتونه ادعا کنه که اقتصاد دانش بنیان داره . نه اینکه در ایران شما با کنکور وارد دانشگاه بشید بعد طی فرایندی یک مدرک بگیرید و دنابل کار بگردید بعد اخرش در یک حیطه دیگه مشغول کار شوید این اسمش اقتصاد دانش بنیان نیست . برای اقتصاد دانش بنیان داشتن نیاز به سیاست گذاری است که مقدمه آن همین وزارت علوم می باشد . صنعت باید دانشگاه ایجاد کنه چون شرکت نیاز به متخصص داره نه اینکه دانشگاه شرکت تاسیس کنه ! دانشگاه که نیازی به تولید نداره . متاسفانه در سال 92 در مبحث ثبت اختراعات که این قوانین تصویب شده یا نمایندگان ان زمان هیئت علمی بودند یا با دانشگاه ها رابطه مستقیم داشتند چون از نظر مبانی اسلام خود اختراع یک دارایی است و نه یک فعالیت علمی !