چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
امام جمعه مرند

حوزه / امام جمعه مرند گفت: ماموریت اصلی و فلسفه وجودی پلیس هر کشور «ایجاد نظم و امنیت» است و این ماموریت با توجه به فرهنگ و قوانین بالادستی هر کشور حدود و صغور و اختیارات و استفاده مشروع از قدرت تعیین می شود.

به گزارش خبرگزاری حوزه در تبریز، حجت الاسلام و المسلمین علی نعمت زاده، امام جمعه مرند، امروز در دیدار شورای فرماندهی و جمعی از پرسنل انتظامی شهرستان مرند گفت: ماموریت اصلی و فلسفه وجودی پلیس هر کشور « ایجاد نظم و امنیت» است و  این ماموریت با توجه به فرهنگ و قوانین بالادستی هر کشور حدود و صغور و اختیارات و استفاده مشروع از قدرت تعیین می شود.

وی ادامه داد: امنیت، عدالت و قانونمندی افتخار هر حکومت و مملکتی است، چون امنیت زیربنای همه توفیقات فردی و اجتماعی، علمی، صنعتی و دفاعی است و از طرفی مقدار اعتماد و همراهی مردم از حاکمیت و در روز خطر دفاع و جانبازی ملت برای حاکمیت به "عدالت، امنیت و قانونمندی" بستگی دارد.

امام جمعه مرند افزود: در قرآن کریم، اولین امتیاز، بهترین و ایده آل ترین حاکمیت مورد رضای الهی یعنی عصر ظهور و حکومت مهدوی را در آیه ۵۵ سوره نور امنیت نام می برد.

وی اظهار کرد: بدون امنیت هیچ چیز لذت ندارد، امنیت هم باید برای همه باشد و  امنیت تهران و مراکز استان ها و افراد مرفه و برخوردار واجب تر از مردم روستاها و مرزها و کارگر و کشاورز نیست، پس امنیت نیاز همه و نیروی انتظامی متعلق به همه است.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha