پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
صدیقی

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین صدیقی با بیان اینکه بندگی خدا را کردن، معجزات و کراماتی را به همراه دارد، گفت: بندگی خدا ریشه در ربوبیت خدا دارد و حیف است انسان بنده هوا و هوس باشد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تهران، دوازدهمین جلسه از سلسله نشست های اخلاقی، با حضور حجت الاسلام والمسلمین صدیقی، ویژه مدیران، معاونین و اساتید حوزه های علمیه خواهران سراسر کشور به صورت برخط و مجازی برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین کاظم صدیقی، امام جمعه موقت تهران با اشاره به آیه «وَ مَنْ یَخْرُجْ مِنْ بَیْتِهِ مُهَاجِرًا إِلَی اللَّهِ وَ رَسُولِهِ ثُمَّ یُدْرِکْهُ الْمَوْتُ فَقَدْ وَقَعَ أَجْرُهُ عَلَی اللَّهِ وَکَانَ اللَّهُ غَفُورًا رَحِیمًا» به هجرت پیامبر اکرم(صلی الله علیه و آله و سلم) اشاره کرد و افزود: هجرت انبیاء، هجرت پیامبر خاتم، هجرت امام حسین و حضرت علی(علیهم السلام) و هجرت امام رضا(علیه السلام)،  مایه بقاء دین شده و فرصت هایی برای نفوس مستعده پیش آورده و آنها را در مسیر تکامل و خروج از ظلمات قرار داده است.

وی با اشاره به اینکه علی(علیه السلام) مردی است که با خدا معامله کرده است اظهار داشت: اولین اثر هجرت نبی مکرم اسلام(صلی الله علیه و آله و سلم) معرفی شخصیت حضرت علی(علیه السلام) است.

امام جمعه موقت تهران، از خودگذشتگی حضرت علی(علیه السلام) در شب لیلةالمبیت را اوج ارزش یک انسان دانست و ابراز داشت: امیرالمؤمنین، حضرت علی(علیه السلام) در این شب در جایگاه پیامبر قرار گرفت و این اوج ارزش یک انسان است که از خود بگذرد، جانش را در طبق اخلاص بگذارد و برای تحصیل رضای خدا از جانش صرف نظر کند.

حجت الاسلام والمسلمین صدیقی با اشاره به این مطلب که خداوند متعال عظمت امیرالمؤمنین را مایه هدایت ما قرار داده است، گفت: امروز ایثار، شهادت، دفاع از انقلاب و دفاع از حریم حرم حضرت زینب(سلام الله علیها) و همه ایثارهایی که ما می بینیم، نشئات و قطراتی از دریای ایثار حضرت علی(علیه السلام) است.

تولیت مدرسه علمیه امام خمینی(ره) ادامه داد: شخصیت و سیره حضرت علی(علیه السلام) را توحید محض معرفی کرد و ادامه داد: اگر انسان به کسی غیر از خدا پناه ببرد، زمین می خورد. در زندگی جز از خدا، از هیچ حادثه ای نباید ترسید. ترس، زیبنده انسان نیست؛ بلکه شجاعت، کرامت انسان است.

حجت الاسلام والمسلمین صدیقی ترس را برای انسان خسارت دنیوی و اخروی برشمرد و اظهار داشت: حضرت علی(علیه السلام) دوست ندارد که شیعه او ترسو باشد، از ترس امر به معروف و نهی از منکر نکند.

وی ادامه داد: ترس، به همراه خود بخل را دارد. انسان ترسو، بخیل است؛ هم در مال بخیل است و هم در جان؛ و همیشه به مصلحت مادی فکر می کند. بسیاری از قردادهایی که با قدرت های بزرگ منعقد می شود در واقع صلح نیست، سازش در آن است و از روی ترس منعقد می شود.

امام جمعه موقت تهران یک چیز را مایه ترس انسان برشمرد و ادامه داد: حضرت علی(علیه السلام) می فرمایند: منحصراً از گناه بترسید. انسان اگر اطاعت خدا را داشته باشد، خداوند به عمرش، به بیانش، به قلمش، به فرزندانش و به شاگردانش برکت می دهد.

حجت الاسلام والمسلمین صدیقی تصریح کرد: بندگی خدا را کردن، معجزات و کراماتی را به همراه دارد. حیف است انسان بنده هوا و هوس باشد. بندگی خدا، ریشه در ربوبیت خدا دارد.

امام جمعه موقت تهران در پایان با اشاره به انواع عبادت، خاطرنشان کرد: وجود مبارک حضرت علی(علیه السلام) عبادت کنندگان را به سه دسته تقسیم می کند؛ دسته اول افرادی هستند که از ترس، خدا را عبادت می کنند. دسته دوم برای رسیدن به بهشت خدا را عبادت می کنند و دسته سوم، افرادی هستند که عبادت را فقط به خاطر خودِ خدا انجام می دهند. و این عبادت، عبادت احرار است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha