چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
بیانیه

حوزه/ بهتر است دولت در این برهه حساس با درس گرفتن از گذشته، بجای پرداختن به مسائل حاشیه ای و تنش زا، مدت باقیمانده از عمر دولت را با خدمت صادقانه به مردم سپر کند.

به گزارش خبرگزاری حوزه، متن بیانیه جمعی از اساتید و طلاب انقلابی حوزه علمیه قم به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم
«به موازات تحریم یک جریان تحریف هم هست؛ تحریف حقایق، واژگون نشان دادن واقعیّات؛ چه واقعیّات کشور ما، چه واقعیّات مرتبط با کشور ما. هدف از این تحریف دو چیز است، ... یکی، ضربه به روحیه‌ی مردم است. ... یکی [هم] آدرس غلط دادن برای رفع مشکل تحریم است.» امام خامنه ای
 در زمانی که ملت شریف و نجیب ایران اسلامی با مشکلات اقتصادی و معیشتی ناشی از بی تدبیری مسئولین دولتی و موج سوم بیماری منحوس کرونا دست و پنجه نرم می‌کنند و درست در شرایطی که هنوز چند صباحی از تجربه تلخ تحمیل خسارت محض برجام به کشور توسط خود شیفتگان سیاسی و به مرز بحران کشاندن وضعیت اقتصادی کشور نگذشته است، بازهم برخی از مسئولین بجای تلاش برای حل مشکلاتی اقتصادی و پاسخگویی در خصوص کوتاهی ها و سوء مدیریتهای خود؛ همچون سال‌های قبل با تکرار سخنانی موهن، تحریف تاریخ و بیان ناقص سیره اهل بیت علیهم السلام سعی درفرا فکنی، تنش آفرینی و فروپاشی اعتماد ملت به نظام اسلامی را دارند.
به راستی آیا باز قرار است عده ای با گره زدن همه مشکلات کشور حتی آب خوردن به خارج از کشور و وعده‌های توخالی، افکار عمومی جامعه را در شرایط حساس کنونی، به سمت تحمیل تئوری باطل و شکست خورده کنار آمدن با کدخدای عهد شکن، فریب کار وتروریست پیش ببرند و با نشان دادن سراب مذاکره با شیطان بزرگ جامعه را از چاله به چاه بیاندازند؟!
جالب است که این افراد بجای اینکه به وظیفه قانونی خود که تلاش برای حل مشکلات معیشتی مردم است بپردازند دست به فرا فکنی زده و با اظهاراتی که یا از روی جهل است و یا تحریف مغرضانه؛ و در مغالطه ای آشکار شرایط کنونی جامعه را به زمان صلح امام حسن علیه السلام تشبیه می کنند؟!
آیا غیر از این بود که امام مجتبی «علیه‌السلام» فرمودند: «به خدا سوگند، من از آن جهت کار را به او سپردم که یاوری نداشتم، اگر یاوری می‌داشتم، شبانه روز با معاویه می‌جنگیدم تا خداوند میان ما و او حکم کند.»
آیا غیر از این بود که امام «علیه‌السلام» با فشار مردم این صلح را پذیرفتند چنانچه فرمودند: «به خدا سوگند! اگر با معاویه درگیر شوم، اینان گردن مرا گرفته به صورت اسیر به او تحویل می‌دهند.»  آیا تاریخ فراموش می‌کند که یاران حضرت که با دنیا طلبی و فریب معاویه، ایشان را مجبور به صلح کردند، بعد از آن نیز به خیمه حضرت یورش بردند و حتی سجاده حضرت را به غارت بردند  تا آنجا که امام «علیه‌السلام» فرمود: «شما با گذشته خود تفاوت کرده اید؛ آن گاه که به صفین می‌رفتید، دینتان در پیش رویتان بود، اما امروز دنیاتان مقدم بر دینتان است.»
 بی شک در این شرایط حساس و تاریخی از اساتید، علما و بزرگان حوزه های علمیه انتظار می رود تا با تأسی به علمای سلف با آشکار نمودن علم خویش پاسخ لازم را به اینگونه تحریفها ارائه نموده و از غبار آلود شدن فضای فکری جامعه جلوگیری نمایند.
 لذا قرارگاه اساتید و طلاب انقلابی حوزه علمیه قم ضمن درخواست از بزرگان و علمای اعلام برای موضع گیری به هنگام در برابر اینگونه انحراف ها؛ همصدا با مردم و اساتید و طلاب حوزه های علمیه اعلام می‌ نماید که بهتر است دولت در این برهه حساس با درس گرفتن از گذشته، بجای پرداختن به مسائل حاشیه ای و تنش زا، مدت باقیمانده از عمر دولت را با خدمت صادقانه به مردم سپر کند.                               
 «والسلام علی من اتبع الهدی»   
قرارگاه اساتید و طلاب انقلابی

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • سانسورچی IR ۱۵:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۷/۳۰
    0 0
    اسامی را چرا حذف کردید؟!