چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
دوره

حوزه/ دوره‌های آموزشی هنری ادبی به همت اداره آموزش معاونت فضای مجازی، هنر و رسانه دفتر تبلیغات اسلامی ویژه طلاب حوزه علمیه و خانواده‌های آن‌ها در حال برگزاری است.

به گزارش خبرگزاری حوزه، دوره‌های آموزشی هنری ادبی در رشته‌هایی مانند عکاسی، طراحی و نقاشی، گرافیک، پویانمایی، آسیب‌شناسی بازی‌های رایانه‌ای، سواد رسانه، نویسندگی، خوشنویسی با هدف توانمندسازی طلاب همه ساله به همت اداره آموزش معاونت فضای مجازی، هنر و رسانه دفتر تبلیغات اسلامی برای طلاب حوزه علمیه و خانواده‌های آن‌ها برگزار می‌شود.

این دوره‌ها در سطح مقدماتی و پیشرفته به صورت منظم و با هدف توانمندسازی هنرجوها برای ورود تخصصی و حرفه‌ای به رشته‌های آموزشی و در نهایت تولید محتواست؛ برخی از فارغ‌التحصیل‌های برتر این دوره‌ها جزو برگزیدگان جشنواره‌های استانی و کشوری شده و کتاب‌هایشان به چاپ رسیده و یا آثار هنری‌شان در نمایشگاه‌ها به نمایش درآمده است.

تنوع کلاس‌ها، استفاده از اساتید متبحر و باسابقه، برگزاری کلاس‌های مجزا برای خانم‌ها و آقایان، هزینه بسیار کم ثبت‌نام، امکان استفاده از کتابخانه تخصصی ادبی هنری، و اعطای گواهی معتبر، از مزایای قابل توجه این دوره‌هاست.

از ابتدای سال جاری به دلیل نداشتن مکان آموزشی کافی در ساختمان معاونت و شیوع ویروس کرونا، کلاس‌ها به صورت نیمه‌حضوری برگزار شده است. هرچند برگزاری کلاس‌های مجازی مزیت‌هایی دارد؛ ولی بعضی از رشته‌ها مانند طراحی، نقاشی و خوشنویسی که نیاز بیشتری به ارتباط بین هنرجو و استاد دارد، دچار مشکلاتی شده و نارضایتی هنرجوها را به دنبال داشته است. هرچند به نظر می‌رسد با راه‌اندازی سامانه جدید آموزش مجازی، مشکلات دوره‌های مجازی برطرف شود؛ اما مشکل عدم امکان برگزاری دوره‌های حضوری برخی کلاس‌ها همچنان بر جای خود باقی است.

با وجود مفید و ارزان‌بودن کلاس‌ها برای طلاب، شاید به دلیل علاقه کم طلاب به هنر و عدم آگاهی از کاربرد هنر و ادبیات در امر تبلیغ، اشتغال به تحصیل طلاب و یا شاید نبود فرصت و حوصله کافی برای یادگیری این فنون، نداشتن وسایل کمک آموزشی و گران‌بودن مصالح برخی از دوره‌ها، استقبال از دوره‌ها به نسبت امکانات موجود، کم است. همچنین بیشتر از خود طلاب، خانواده طلاب در این دوره‌ها شرکت می‌کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha