پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
حجت الاسلام کفیل

حوزه/ استاد مرکز تخصصی مهدویت قم گفت: همه تلاش ها در عرصه تبلیغ معارف اسلامی باید اقامه دین باشد و در اقامه دین مهم‌ترین شاخصه احیای امر امامت، یاوری امام معصوم(ع) در عصر حاضر است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در مشهد، حجت‌الاسلام‌ محمدصادق کفیل، استاد مرکز تخصصی مهدویت قم، ظهر امروز در نشست توجیهی آغاز دوره دهم معارف مهدویت واحد بانوان بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج) شعبه خراسان رضوی، گفت: کلاس‌های معارف مهدویت صرفاً برای یادگیری نیست، بلکه فرصت حضور در کلاس‌های علوم دینی خود یک عبادت است.

وی در ادامه  با اشاره به  تفسیر «بسم‌الله الرحمن الرحیم»، بیان داشت: رحمت خدا دو قسم است؛ بخش اول خداوند نعمت و رحمت خود را به همه ارزانی می‌کند، بخش دوم فیض رحیم بودن خداوند است که این بخش گرفتنی است؛ در فیض رحیم باید انسان تلاش کند تا خداوند به او بدهد.

وی بابیان اینکه باید تلاش کرد تا فیض خدا را دریافت کرد، افزود: ائمه اطهار(ع) نیز همین‌طور هستند و عنایت خاص و عام دارند، عنایت خاص متعلق به کسانی است که برای دریافت رحمت ویژه خداوند تلاش جدی دارند، تمام غصه آدم در روز قیامت این است که از رحمت خداوند و امام معصوم(ع) در دنیا استفاده نکرده است.

کفیل در ادامه به دوران امامت امام حسن عسکری(ع) و ارتباط ایشان با مردم اشاره کرد و ادامه داد: در دوران خفقان خلفای عباسی، مردم حتی در کوچه و خیابان به امام حسن عسکری(ع) سلام نمی‌کردند، زیرا دستگیر می‌شدند، لذا ارتباط مردم با امام(ع) مخفی بود.

استاد مرکز تخصصی مهدویت قم با اشاره به اینکه همه تلاش ها در عرصه تبلیغ معارف اسلامی باید اقامه دین باشد، افزود: در اقامه دین مهم‌ترین شاخصه احیای امر امامت، یاوری امام معصوم(ع) در عصر حاضر است.

در ادامه این نشست، حجت‌الاسلام‌ سید جعفر موسوی نسب، مدیر بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج) شعبه خراسان رضوی، ضمن عرض تسلیت شهادت امام حسن عسکری(ع)، گفت: وضعیتی که شرایط کرونا ایجاد کرد، باعث شد برنامه‌ها با تأخیر برگزار شود، خوشبختانه برنامه‌ها استمرار دارد.

وی خطاب به دانش‌پژوهان معارف مهدویت، بارزترین کار خیر را خدمت به اهل‌بیت(ع) و تحصیل علوم دینی دانست و افزود: آنچه وظیفه‌ داریم را به‌خوبی انجام دهیم و در کار خیر برنامه‌ریزی داشته باشیم، شرایط کرونا باعث نشد، آموزش و تبلیغ معارف مهدوی در این مجموعه تعطیل شود، در فضای مجازی و حضوری با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برنامه‌ها در حال برگزاری است.

مدیر بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود (عج) شعبه خراسان رضوی با بیان اینکه کلاس‌های حضوری با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی برگزار می‌شود، اظهار داشت: دانش‌پژوهانی که بتوانند این دوره‌ها را با موفقیت بگذرانند، در عرصه‌های پژوهشی، آموزشی و تبلیغی و در عرصه مهدویت با آن‌ها همکاری خواهد شد.

وی از همکاری و تفاهم‌نامه با نهادهای مختلف استان خراسان رضوی جهت اعزام مبلغ خبر داد و خاطرنشان کرد: رسالت ما این است خوب برنامه‌ریزی کنیم و از فضای مجازی و حضوری در ترویج معارف اسلام ناب محمدی و معارف مهدوی بهره ببریم.

حجت الاسلام موسوی نسب با بیان اینکه باید از فرصت ۹ ربیع‌الاول سالروز آغاز امامت امام زمان (عج) برای نشر معارف مهدویت استفاده کنیم، گفت: متأسفانه از دوران طاغوت خرافاتی را ترویج دادند که موجب اختلاف بین مذاهب اسلامی است، ۹ ربیع‌الاول سالروز آغاز امامت امام زمان(عج) است، در این روز باید امید و شادی را بین مردم نسبت به آینده‌ای که ظهور امام زمان(عج) خواهد بود، ترویج کرد.

وی در پایان از فعالیت‌های بانوان در بخش‌های مختلف آموزش، پژوهش، تبلیغ، طرح و برنامه و ارتباطات در شرایط سختی که بیماری کرونا در جامعه ایجاد کرده است، تقدیر و تشکر کرد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha