جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
تظاهرات هزاران مسلمان بنگلادشی و تقاضا برای تحریم کالاهای فرانسوی

حوزه/ هزاران مسلمان در بنگلادش در راهپیمایی گسترده‌ای شرکت کرده و خواستار تحریم  کالاهای فرانسوی به خاطر اهانت به پیامبر اسلام (ص) و مسلمانان شدند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از theweek، هزاران نفر از مسلمانان بنگلادش  با شرکت در راهپیمایی گسترده از دولت این کشور خواستند کالاهای فرانسوی را تحریم کند.

 امانوئل ماکرون رئیس جمهور فرانسه که حاضر به عذرخواهی به خاطر اهانت به اسلام و مسلمانان نشد، هزاران نفر در بنگلادش علیه اهانت به ساحت پیامبر اسلام(ص) دست به تظاهرات زده و از دولت خود خواستند کالاهای فرانسوی را تحریم کند.

پلیس بنگلادش تخمین زده بیش از ۱۰۰ هزار نفر در پایتخت این کشور علیه فرانسه و مکرون تظاهرات کرده‌اند. پلیس تلاش کرد مانع بروز خشونت در این تظاهرات شود.

معترضین صبح در مقابل مسجد اصلی بیت المکرم بنگلادش در داکا ، پایتخت این کشور تجمع کردند و بعداً راهپیمایی را به سمت سفارت فرانسه آغاز کردند که در چند کیلومتری مسجد واقع شده است. اما پلیس راهپیمایی را در مسیر خود رهگیری کرد  که در نهایت با آرامش به پایان رسید.

گفتنی است ساموئل پتی معلم ۴۷ ساله فرانسوی در کلاس آزادی بیان کاریکاتورهای موهن پیامبر اسلام(ص) را به دانش‌آموزان خود نشان داد که همین مسئله باعث شد چند روز بعد به دست یک جوان ۱۸ ساله چچنی به قتل رسیده و سرش بریده شد.

در پی این حادثه، ماکرون اسلام را یک بحران جهانی خطاب کرده و گفت فرانسه هیچگاه از نشان دادن کاریکاتورهای پیامبر اسلام(ص) عذرخواهی نخواهد کرد. در پی این اظهارات، رهبران جهان اسلام و مسلمانان خواستار تحریم کالاهای فرانسوی شده‌اند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha