جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
image-20201028130452-1.jpeg

حوزه/ عضو جامعه مدرسین حوزه، اهانت به پیامبر(ص) را توهین به مقدسات و ارزشهای الهی دانسته و گفت: ادیان ابراهیمی نباید نسبت به اهانت رئیس جمهور فرانسه به پیامبر اسلام(ص) سکوت کنند.

به گزارش خبرنگارخبرگزاری حوزه، آیت الله محسن فقیهی در درس خارج خود که به صورت مجازی برگزار شد، با اشاره به اهانت مکرون  رئیس جمهور فرانسه به پیامبر اسلام(ص) گفت:این روزها شاهد این هستیم که رئیس جمهور فرانسه به اسم آزادی بیان، اقدام به توهین به پیامبر خاتم(ص) می کند.

این استاد حوزه با بیان این که آزادی بیان به معنای اهانت کردن نیست و برای هیچ فردی قابل قبول نمی باشد، عنوان کرد: اگر کسی نسبت به فرد انتقادی دارد می تواند با حفظ شئونات اخلاقی و رعایت ادب انتقادخود را بیان کند، ولی این سخنان به معنای این نیست که کسی بخواهد به دیگری اهانت کند، توهین کردن عملی حرام است.

آیت الله فقیهی گفت: در کشور فرانسه قانونی به نام جریمه و توهین به افراد قرار دارد، اگر کسی به دیگری توهین کند، آن شخص بر طبق قانون این کشور جریمه می شود. این قانون درستی است و اسلام و سایر ادیان ابراهیمی هم قبول دارند، چون از نظر دین و ادیان ابراهیمی حفظ آبرو، حفظ جان و مال مردم امری محترم است و کسی نباید اجازه تصرف و تجاوز به مال و جان دیگران را به خود بدهد.

عضو جامعه مدرسین حوزه ادامه داد: اما سؤال ما از مکرون، رئیس جمهور فرانسه این است آیا پیامبر الهی اسلام و ابراهیمی از شخص معمولی هم کمترند؟.

این استاد حوزه افزود: در کشور خودتان برای احترام به مردم تان، قانون تعیین کردید و گفتید اگر کسی به دیگر توهین کند، جریمه می شود، اما چرا این قانون را در مورد پیامبران الهی اجرا نمی کنید.

وی با بیان این که قرآن کریم توهین و بی احترامی به هیچ پیامبری حضرت موسی، عیسی و ابراهیم(ع) را جایز ندانسته و در موارد مختلف به تجلیل از آنها پرداخته گفت: همه باید بدانند اعتراض ما تنها در مورد توهین به شخص پیامبر(ص) نیست، بلکه سخن ما این است توهین به پیامبر اسلام توهین به مقدسات است و این عمل نباید صورت گیرد.

آیت الله فقیهی با بیان این که تاریخ شاهد اهانت و توهین دشمنان  به سایر انبیاء الهی هم بوده و جای تأسف است که سایر ادیان ابراهیمی نسبت به این عمل سکوت و تنها تماشاگر بودند، اظهار داشت: اگر در گذشته جلوی این کار زشت و نابخردانه حاکمان ظلم و جور و کسانی که نمی توانند شعاع وتابش نور الهی و حقیقت را ببینند،گرفته می شد، امروز شاهد توهین و بی احترامی نسبت به ساحت مقدس پیامبر اسلام و ارزشهای دینی نبودیم.

عضو جامعه مدرسین حوزه ادامه داد: امروز مهمترین  وظیفه ادیان ابراهیمی در مقابل دشمنان حفظ وحدت، مقابله  و تحریم اجناس آنها است.

این استاد حوزه افزود: آنها باید بدانند مسیری که در آن قدم گذاشته اند، مسیر اشتباه و توهین نه به شخص پیامبر(ص) بلکه توهین به ارزشهای دینی است.

۳۱۳/۴۰

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha