سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ |۹ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 19, 2024
جانشین ستاد عتبات عالیات کشور

حوزه/ جانشین ستاد عتبات عالیات گفت: طرح صحن حضرت زینب کبری(س) به وسعت ۱۳۰۰ متر مکعب در حال انجام است و قول دادیم تا عاشورای ۱۴۰۰ به بهره‌برداری برسد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از یاسوج، مجید نامجو در نشست تودیع و معارفه رئیس ستاد عتبات عالیات کهگیلویه و بویراحمد گفت: ستاد عتبات عالیات به واسطه دست  با برکت سردار سلیمانی ایجاد شد و چون شجره طیبه‌ای بود رشد کرد و هم‌اکنون طرح‌های عتبات در شهرهای عراق و سوریه در حال انجام است.

جانشین ستاد عتبات عالیات کشور افزود: ستاد در طول ۱۷ سال عمر خود اقدامات موثری در جهت تعمیرات اتباع مقدسه انجام داده و در کنار آن توانستیم طرح‌های توسعه‌ای بزرگی در عراق ایجاد کنیم.

وی عنوان کرد: از جمله این طرح‌های توسعه‌ای ساخت صحن حضرت فاطمه زهرا(س) به مساحت ۲۳۰۰ متر مکعب در نجف اشرف بود که در حال حاضر مراحل آخر خود را طی می‌کند.

جانشین ستاد عتبات عالیات کشور همچنین از ساخت صحن حضرت زینب(س) در کربلا در کنار بارگاه امام حسین(ع) خبر داد و گفت: طرح صحن حضرت زینب کبری(س) به وسعت ۱۳۰۰ متر مکعب در حال انجام است و قول دادیم تا عاشورای ۱۴۰۰ به بهره‌برداری برسد.

وی با اشاره به فعالیت‌های عمرانی ستاد عتبات عالیات در سامرا گفت: سردار سلیمانی آرزو داشتند در سامرا هم طرحی ارائه شود که این کار صورت گرفت و در حال طراحی مرحله دوم طرح در سامرا هستیم.

نامجو با اشاره به همکاری‌های ضعیف عراقی‌ها در طرح سامرا گفت: استان کهگیلویه و بویراحمد در این طرح مشارکت دارد و ساخت یکی از چهار درب‌ حرم مطهر امام حسن عسکری(ع) به این استان واگذار شده است.

وی از ادامه عملیات عمرانی در کشور سوریه خبر داد و افزود: ۱۶۰۰۰ متر مربع صحن و ضریح حضرت زینب در کشور سوریه که در حال انجام است.

نامجو عنوان کرد: قبلا کمک‌های مردم به اماکن مقدسه متفرقه بود اما با ایجاد ستاد عتبات، کمک‌ها متمرکز شد و با استفاده از هنر و کالای ایرانی پروژه‌های عمرانی در این دو کشور انجام شد که هم برای مردم شغل ایجاد شد و هم ایرانیان طرح‌های ماندگاری را ارائه کردند.

وی تصریح کرد: در کنار کارهای عمرانی، ستاد دو هزار موکب دارد که در سیل و زلزله از ظرفیت این موکب‌ها استفاده می‌شود و کمک‌های داوطلبانه و مردمی را جمع‌آوری و به مناطق درگیر حادثه ارسال کردیم.

نامجو تصریح کرد: یک دیگر از برکات این موکب‌ها در مبارزه با کرونا و رزمایش کمک‌های مومنانه بود که کمک‌هایی جمع‌اوری و میان نیازمندان توزیع شد.

جانشین ستاد عتبات عالیات کشور در پایان خاطرنشان کرد: فعالیت‌های ستاد در عراق و سوریه ادامه دارد البته با شیوع بیماری کرونا با ۳۰ درصد ظرفیت در حال فعالیت  هستیم.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha