پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
اقامه نماز در بزرگترین مسجد آفریقا و سومین مسجد بزرگ جهان

حوزه/ مسجد جامع الجزایر، سومین مسجد بزرگ جهان و بزرگترین مسجد آفریقا یک سال و نیم پس از اینکه ساخت و ساز آن به پایان رسیده، افتتاح شده و در آن نماز اقامه خواهد شد.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از arabnews،  مسجد جامع الجزایر ، سومین مسجد بزرگ جهان و بزرگترین مسجد آفریقا،  یک سال و نیم پس از اینکه ساخت و ساز آن به پایان رسیده، چهارشنبه افتتاح می‌شود و در آن نخستین نماز اقامه خواهد شد.

این مسجد دارای ساختار مدرنی با نام مسجدجامع الجزایر است که در محوطه ای به مساحت ۲۷.۷۵ هکتار  (تقریباً ۷۰ جریب) ساخته شده است و فقط از دو مسجد مکه و مدینه ، مقدس ترین مکان‌های اسلامی در عربستان سعودی کوچکتر است.

انتظار می رفت که رئیس جمهور عبدالمجید طبونه در مراسم روز چهارشنبه ، در آستانه سالروز ولادت حضرت محمد (ص) در نمازخانه این مسجد که ظرفیت ۱۲۰ هزار نفری دارد نماز اقامه کند.

اما پس از آنکه دفتر کار وی روز قبل خبر بستری شدن او در بیمارستان را اعلام کرد ، حضور وی مورد تردید قرار گرفت.

هفته گذشته به دنبال اینکه دستیاران رئیس جمهور مشکوک به ابتلا به ویروس کرونا شدند، رئیس جمهور قرنطینه شد، اما رئیس جمهور روز سه شنبه اعلام کرد که وضعیت سلامتی خوب است و نگرانی در کار نیست.

هنوز مشخص نیست با وجود شیوع ویروس کرونا به چند نفر اجازه حضور در این مراسم داده خواهد شد.

فضای داخلی این مسجد ، به سبک اندلس ، با چوب ، سنگ مرمر و رخام گچی تزئین شده است. یک متن ۶ کیلومتری (۳.۷ مایل) قرآن مجید به خط عربی در کنار سجاده‌های نماز در این مسجد به نگارش درآمده است.

هدف مسجد تبدیل شدن به یک مرکز مهم حوزوی ، فرهنگی و پژوهشی می‌باشد و مجموعه شامل یک کتابخانه با گنجایش یک میلیون کتاب است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha