جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
شیرزاد ایزدی

حوزه/ ماموستا ایزدی با اشاره به اینکه عده ای در جهان اسلام با تندروی زمینه ساز درگیری و اختلاف بین مسلمانان شده اند، گفت: کسانی که به هر عنوان به دنبال پررنگ کردن اختلاف مسلمانان هستند نه می توان آنها را سنی دانست و نه شیعه.

ماموستا شیرزاد ایزدی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در استان کردستان بیان کرد: وحدت باید برای جهان اسلام یک موضوع حل شدنی باشد، زیرا مشترکات بین مذاهب اسلامی به حدی است که نمی توان اسلام را دارای شعبه های مختلف تصور کرد.

این کارشناس علوم دینی اهل سنت ادامه داد: رسول اکرم (ص) و ائمه اطهار علیهم السلام در احادیث و روایت بسیار نسبت به وحدت و یکی بودن برادران دینی توجه و تذکر داشته اند.

وی با اشاره به اینکه عده ای در جهان اسلام با تندروی زمینه ساز درگیری و اختلاف بین مسلمانان شده اند، گفت: کسانی که به هر عنوان به دنبال پررنگ کردن اختلاف مسلمانان هستند نه می توان آنها را سنی دانست و نه شیعه.

ماموستا شیرزادی عنوان کرد: همین اختلافات در بین مسلمین و کشورهای اسلامی باعث می شود که شخصی همانند رئیس جمهور فرانسه به خود اجازه دهد که به مقدسات مسلمین اهانت کند.

این کارشناس علوم دینی اهل سنت افزود: امیدواریم سران برخی از کشورهای به ظاهر اسلامی به عقلانیت کامل برسند تا بتوانند دشمنان و دوستان جهان اسلام را از هم تشخیص دهند و در دام اسرائیل و آمریکا نیفتند.

ماموستا شیرزادی با اشاره به نزدیکی هفته وحدت، خاطرنشان ساخت: این هفته که از سوی امام راحل نامگذاری شده، بدین جهت هفته وحدت نامیده شده است تا مسلمین مشترکات خویش را بهتر بشناسند و اجازه ندهند  جریان های نفاق، مشترکات را به اختلافات تبدیل کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha