سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ |۹ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 19, 2024
آیت پیمان

حوزه/ متأسفانه وقتی به ادیان و پیامبران الهی اهانت می شود، غربی ها تلاش می کنند آن را مصداق آزادی بیان تلقی کنند و آن اغراض باطنی خودشان را نسبت به ادیان الهی در قالب حقوق وضع شده توسط جهانی تحت عنوان آزادی افکار و آزادی بیان به خورد جامعه بدهند.

آیت پیمان در گفتگو با خبرنگارخبرگزاری حوزه، با اشاره به هتک حرمت مکرون  رئیس جمهور فرانسه به پیامبر اسلام (ص)گفت: این وقایع در واقع ادعاهای واهی بی مایه و اساس حاکمان غربی را ثابت می کند که بر خلاف ادعایی که به عنوان آزادی بیان و احترام به افکار قائل هستند، در جایی که کوچکترین تعرضی به یکی از سردمداران غرب شود، تحت پیگرد قانونی قرار می دهند و جرم تلقی کرده و بر خورد خشن پلیسی می کنند.

دبیرکل مجمع جهانی شیعه شناسی افزود: اما متأسفانه وقتی به ادیان و پیامبران الهی اهانت می شود، تلاش می کنند آن را مصداق آزادی بیان تلقی کنند و آن اغراض باطنی خودشان را نسبت به ادیان الهی در قالب حقوق وضع شده جهانی، تحت عنوان آزادی افکار و آزادی بیان به خورد جامعه بدهند.

وی بیان داشت: از سردمداران غرب بیش از این توقع نیست. آنها بالاخره برده فرهنگ اومانیزم و غیر دینی و غیر خدایی غرب می باشند. از امثال مکرون گله ای نیست چون بزرگ شده و زائیده فرهنگ غیر خدایی و غیر توحیدی غرب می باشند.

 پیمان گفت: اما گله شدید از کسانی است که عنوان حاکم اسلامی و لباس ترویج دین و صیانت از دین را دارند. مسئولین نظام در قسم نامه ای که در تحلیف مجلس می خوانند باید پاسدار  دین باشند، این تحلیف و قسم نامه کجا باید جامعه عمل پوشانده شود.

دبیرکل مجمع جهانی شیعه شناسی افزود: قطعا در جایی که به ارزشها و مقدسات دینی بی احترامی و توهین می شود. آیا نباید لااقل اعتراض دیپلماتیک می شد، آنطوری که در دنیا مرسوم است یا حداقل سفیر فرانسه را فرا بخوانند و تذکر دیپلماتیک دهند؛ حتی از این هم دریغ کردند.

وی بیان داشت:  این توقع از مدیران جامعه اسلامی وجود نداشت که در چنین برهه ای کاملا بی تفاوت باشند و گاهی در مسائل بی اهمیت که تأثیری در سرنوشت بشر و میلیاردها مسلمان نداشت، واکنش نشان می دهند و پیام ارسال می کنند، اما در قضیه، شاهد وادادگی و بی تفاوتی هستیم و این خلاف انتظار است.

 پیمان گفت: کسی قصد اهانت ندارد، اینجا بحث انتقاد و انتظار مسلم و توقع قطعی است. انتظار دینداران از زمامداران دینی این است که  باید از این قانون حفاظت کنند. در این قانون بر ترویج دین و حفظ آن تأکید شده است، چطور است این تکالیف که قانون بر عهده مسئولین قرار می دهد، عمل نمی شود.

 دبیر کل مجمع جهانی شیعه شناسی افزود: بر اساس قانون اساسی، شریعت و هم براساس وظیفه و تکلیفی که لباس روحانیت بر تن مدیر اسلامی و فلان رئیس گذاشته، می بایست پیش تر موضع گیری می شد و اولین واکنش را نشان می داد و موضع گیری های بعدی دیگر در جهان اثری نخواهد داشت، چرا که همه واکنش ها و موضع گیریها در جهان صورت گرفته و همه برخوردها در جامعه اسلامی با فرانسه شده است.

وی بیان داشت: بعد از این اتفاقات بخواهند موضع گیری کنند و واکنشی نشان دهند،کار دلی و ارادی نیست، بلکه کاری از روی اجبار است و چندان مقبول نیست. نباید دولت مردان نظام جمهوری اسلامی چنین ماهیتی داشته باشند.

 دبیرکل مجمع جهانی شیعه شناسی افزود: افراد با دوستان با شدت و با کافران با محبت برخورد می کنند، این در حالی است که آیه می فرماید با کافران با شدت و با دوستان با محبت برخورد شود. این چه منطقی است که در درون کشور حاکم شده است.

پیمان گفت:  این مطالبه جامعه اسلامی از دولت مردان است و می خواهیم به آن قسمی که در ابتدای مجلس خوردند، متعهد باشند و عمل کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha