سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ |۹ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 19, 2024
محکومیت اهانت به پیامبر

حوزه/ مدرسه علمیه طالبیه تبریز در بیانیه ای اقدام وقیحانه رئیس جمهور فرانسه در حمایت از توهین به پیامبر اکرم(ص) را محکوم کرد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تبریز، مدرسه علمیه طالبیه تبریز، در بیانیه ای  اقدام وقیحانه رئیس جمهور فرانسه در حمایت از توهین به پیامبر اکرم(ص) را محکوم کرد که متن آن به این شرح است:

بِسْمِ ٱللَّهِ ٱلرَّحْمَٰنِ ٱلرَّحِیمِ

«و الذین یوذون رسول الله لهم عذاب الیم» آیه ۶۱ سوره توبه

جسارت به نبی مکرم اسلام حضرت محمد صلی الله علیه و آله در غرب به ویژه در کشور فرانسه در قالب کاریکاتورهای موهن توهین به والاترین مقدسات قریب به ۲ میلیارد از مسلمانان جهان از جمله اقلیت ۶ میلیون نفری مسلمانان ساکن فرانسه شد.

بی تردید موج اسلام خواهی در اروپا و ضد سرمایه‌داری غرب به ویژه در آمریکای لاتین و نهضت ضد صهیونیستی در کشورهای اسلامی مانع دستیابی سردمداران کفر به اهداف شیطانی و ضد اسلامی خود در غرب، باعث اسلام‌هراسی در اشکال گوناگون از جمله کاریکاتورهای موهن شده است، آنچه آتش این فتنه را شعله ور کرد؛ موضع رسمی دولت فرانسه در حمایت از این هتاکی ها به بهانه آزادی بیان است که عامل تشویق و تکرار این اهانت خطرناک خواهد بود.

این در حالی است که به قول مقام معظم رهبری: «صرف تردید در مورد هولوکاست و سؤال از هولوکاست در فرانسه جرم تلقی می‌شود! و قلم زدن در خصوص جنایات صهیونیسم جرمیست مضاعف.!»

لذا ما طلاب و روحانیون حوزه علمیه طالبیه تبریز، ضمن محکوم کردن این اقدام وقیحانه دولت فرانسه اعلام می داریم: اهانت به همه ادیان و انبیای الهی مخصوصاً حضرت محمد صلی الله علیه و آله و سلم مشمول آزادی بیان و عقیده نمی‌شود بلکه فرهنگ نفرت را بین مسلمانان و آزادگان جهان نسبت به غرب مضاعف کرده و احیانا موجب تقابل طرفداران ادیان نیز خواهد شد.

و در پایان از وزارت محترم خارجه و سازمان های بین المللی همچون سازمان کنفرانس اسلامی و سازمان تقریب مذاهب اسلامی خواستاریم در این مقطع حساس با اقدام انقلابی و اتخاذ راهکارهای عملی مناسب، دولت هتاک فرانسه را پشیمان و از تکرار چنین اعمال وقیحانه جلوگیری نمایند.

 السلام علیکم و رحمة الله

 ۱۰ آبان ۱۳۹۹

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha