جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
سخنگوی روسیه: اجازه انتشار مطالب ضداسلامی را نمی‌دهیم

حوزه/ سخنگوی دفتر ریاست جمهوری روسیه، در واکنش به انتشار کاریکاتورهای موهن علیه پیامبر اسلام (ص)، گفت که انتشار چنین مطالبی در روسیه غیرقانونی و غیرممکن است.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از دیلی صباح، دیمیتری پسکوف سخنگوی دفتر ریاست جمهوری روسیه در کاخ کرملین، انتشار کاریکاتورهای موهن علیه پیامبر اسلام (ص) در روسیه را در پی تحریکات شارلی ابدو، نشریه فرانسوی رد کرده و گفت: وجود چنین رسانه‌هایی در کشور ما کاملا غیرممکن است به ویژه از نظر قانونی. و چنین مطالبی اینجا منتشر نخواهند شد.

وی گفت: روسیه تا حدی یک کشور مسلمان است، نزدیک به ۲۰ میلیون مسلمان در روسیه سکونت دارد. البته ، در اینجا دین اصلی مسیحیت است. و بیشتر مسیحیان در اینجا زندگی می‌کنند، منحصر به فرد بودن کشور ما دقیقا به همین طبیعت چند قومیتی و چند مذهبی است و ما با احترام کامل نسبت به یکدیگر و تمام ادیان در کنار هم زندگی می‌کنیم.

این درحالی است که انتشار کاریکاتورهای موهن شارلی ابدو و اهانت این مجله فرانسوی نسبت به حضرت محمد (ص) باعث جریحه دار شدن احساسات میلیون‌ها مسلمان در سرتاسر دنیا شده است.

انتشار این کارتون‌ها موجی از خشم و اعتراض را در سراسر جهان اسلام برانگیخته و بسیاری از مسلمانان در کشورهای مختلف به کمپین تحریم محصولات فرانسوی پیوسته‌اند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha