جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حوزه هنری فارس

حوزه/ مدیر اجرایی دبیرخانه دائمی فعالیت های هنری طلاب استان فارس از برگزاری همایش بزرگ ادبی محفل شعر میلاد مهر و ماه همزمان با میلاد نبی مکرم اسلام (ص) خبر داد.

وحید فرجی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در شیراز،  از برگزاری همایش بزرگ ادبی محفل شعر میلاد مهر و ماه همزمان با میلاد نبی مکرم اسلام (ص) خبر داد و اظهار داشت: دبیرخانه دائمی فعالیت های هنری طلاب فارس محصول نگاه فرهنگی موجود در فضای مدیریت حوزه علمیه و نهادهای ذیربط است و برگزاری این شب شعر یکی از رویدادهای مهم اجرایی آن تلقی می شود.

وی شیراز را سرزمین شعر و ادب متعهد و شعورمند دانست و اضافه کرد: از گذشته تا امروز طلاب از عنصر ادب و هنر برای تبلیغ دین بهره برده اند، البته شاعران طلبه از بدنه ادبی استان جدا نیستند و این محفل نیز با حضور شاعران حوزوی و خارج از حوزه تدارک دیده شده، خوشبختانه نگاه دقیق مدیریت حوزه علمیه استان نیز با این واقعیت همسو است.

مدیر اجرایی دبیرخانه دائمی فعالیت های هنری طلاب استان فارس تصریح کرد: این رویداد را مدیریت حوزه علمیه استان و این دبیرخانه با یاری و همراهی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در استان فارس و امام جمعه شیراز، حوزه هنری انقلاب اسلامی استان فارس، اداره فرهنگی هنری شهرداری شیراز، بسیج روحانیون و طلاب و تولیت آستان مقدس حضرت سیدعلاءالدین حسین بن موسی الکاظم(ع) سامان داده اند.

وی گفت: دبیرخانه دائمی فعالیت های هنری طلاب استان فارس مجموعه ای است که با هدف ساماندهی حمایت و آموزش و توسعه حرکت های هنری طلاب به وجود آمده و حق هم همین است که در سومین حرم اهل بیت(ع) و شهر شعر و هنر که به نوعی مرکز ادب و هنر ایران زمین است طلاب و روحانیون از این امکان برای تبلیغ دین بهره ببرند.

فرجی گفت: در این محفل شاعرانی توانمند از مجموعه شاعران استان اعم از شاعران توانمند حوزوی و غیرحوزوی زیر سایه نورانی باب الحوائج مردم شیراز حضرت سیدعلاءالدین حسین بن موسی الکاظم(ع) شعرخوانی خواهند داشت.

وی در پایان اظهار داشت: علاقه مندان می توانند این برنامه را که با توجه به شیوع همه گیری کرونا به صورت غیرحضوری برگزار می شود روز دوشنبه ۱۲ آبان ماه جاری ساعت ۱۵:۳۰ از طریق صفحات مجازی emamatjomeh.ir/live  و صفحات آپارات www.aparat.com/howzehfars/live و www.aparat.com/artfars.ir/live و صفحات اینستاگرام@astaneh.hoseini @howzehfars و @artfars.ir  و @farhangi.shiraz به صورت زنده تماشا کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha