جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
محدودیت های کرونایی

حوزه/ سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا جزئیات مصوبات ستاد ملی کرونا را تشریح کرد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از تهران، علیرضا رئیسی سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا جزئیات تصمیمات جدید ستاد مقابله با کرونا را اعلام کرد.

وی در خصوص جلسه امروز اظهار داشت: در این جلسه گزارش های مختلفی درباره آخرین وضعیت بیماری کرونا و اقدامات انجام شده و ارزیابی رعایت دستورالعمل بهداشتی ارائه شد و در ارتباط با تشکیل قرارگاه و ستادی که قرار است به عنوان قرارگاه عملیاتی کرونا تشکیل شود بحث شد.

رئیسی اظهار داشت: هفته گذشته ۴۳ شهرستان در وضعیت بحرانی قرار داشتند و در این شهرستان‌ها برای فعالیت گروه‌های شغلی دو و سه چهار برای یک هفته محدودیت ایجاد شد که محدودیت‌های این شهرها برای یک هفته دیگر تمدید شد.

معاون بهداشت وزارت بهداشت باشاره به اهمیت مراقبت از افراد مبتلا به کرونا گفت: مراقبت الکترونیکی افراد در قرنطینه با کمک وزارت ارتباطات نیز انجام می‌شود و برای تکمیل زنجیره اطلاعات، همه مراکز درمانی و تشخیصی و خدمات سلامت در بخش خصوصی و عمومی و عمومی غیردولتی مکلف شدند که اطلاعات مرتبط با بیماران کرونایی را مطابق دستورالعمل‌های ابلاغی در اختیار وزارت بهداشت قرار دهند.

وی گفت: با تصویب ستاد ملی مبارزه با کرونا از روز چهارشنبه به مدت ۱۰ روز محدودیت های تازه ای در مراکز ۲۵ استان و ۴۶ شهرستان کشور اعمال خواهد شد. این محدودیت‌ها شامل محدودیتهای گروه شغلی دو سه و چهار شدند و این محدودیتها با توجه به شرایط استانها قابل تمدید است. در مجموع ۸۹ شهرستان فعلا دچار محدودیت در رده های شغلی دو، سه و چهار هستند.

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا اظهار داشت: با توجه به اینکه الگوی بیماری در استان تهران و البرز به یکدیگر شباهت دارد از این پس مقرر شد مصوباتی که در استان تهران وجود دارد در استان البرز نیز اجرایی شود که این موضوع در جلسه امروز تصویب شد.

رئیسی در خصوص مراکز استان‌ها توضیح داد: این مراکز استان‌ها شامل البرز، خراسان رضوی، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، فارس، خوزستان، کردستان، اصفهان، قم، مرکزی، خراسان جنوبی، اردبیل، بوشهر، کرمانشاه، هرمزگان، یزد، لرستان، خراسان شمالی، ایلام، چهارمحال و بختیاری، همدان، زنجان، سمنان، کرمان و تهران خواهد بود. مقررات و محدودیت‌های سخت گیرانه برای ۴۶ شهرستان جدید در رده‌های شغلی دو و سه و چهار اعمال می‌شود.

معاون وزیر بهداشت در خصوص اسامی شهرستان‌ها توضیح داد: در آذربایجان شرقی، شهرستان‌های اهر، بناب، شبستر، میانه، در آذربایجان غربی، اشنویه، بوکان، تکاب، خوی، سلماس، نقده، در استان اصفهان، کاشان، شهرضا، مبارکه، در استان اردبیل، مشکین شهر، در استان البرز، نظرآباد، در خراسان جنوبی، بیرجند، طبس، قائنات، در استان خراسان رضوی، تربت حیدریه، سبزوار، کاشمر، گناباد، نیشابور، در استان خراسان شمالی، اسفراین، در استان سمنان، دامغان و گرمسار از جمله این شهرستان‌ها هستند.

وی افزود: در استان فارس، ممسنی، در استان کردستان، سقز، سنندج، کامیاران، مریوان در استان کرمان، زرند و شهر بابک، در استان کرمانشاه، جوانرود، سرپل ذهاب و کنگاور، در استان لرستان، دلفان، در استان مازندران، رامسر، در استان مرکزی، خمین، در استان همدان، اسدآباد، بهار، کبودرآهنگ، در استان یزد نیز بافق و میبد شهرستان‌هایی هستند که شامل محدودیت‌های گروه شغلی دو و سه و چهار به مدت یک هفته خواهند شد، و این محدودیت‌ها قابل تمدید خواهد بود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha