شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
خانواده

حوزه/ محمدلو گفت: روحیه زنانگی لطیف بودن، داشتن عاطفه و احساسات قوی‌تر از مرد و میل به زینت و زیور را اقتضا می‌کند و در مقابل، مرد برخی خصوصیاتی را دارد که در زنان نیست و دانستن این تفاوت‌های تکوینی بسیاری از مشکلات را حل خواهد کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در آذربایجان‌غربی، وحیده محمدلو امروز در مراسمی که به صورت مجازی در مدرسه علمیه الزهرا(س) خوی برگزار شد، با اشاره به نکات همسرداری از دیدگاه قرآن و رسول اکرم(ص)، اظهار داشت: خداوند عالم زن و مرد را از یک خلقت آفریده است و لذا از لحاظ آفرینش میان آن‌ها تفاوتی وجود ندارد و نباید به برخی تفکرات غلط جامعه اعتنا کرد.

وی در ادامه به اشاره به این‌که قرآن کریم زوجین را لباس همدیگر معرفی می‌کند، گفت: برخی اساتید اخلاق این آیه قرآن را چنین معنا کرده‌اند که زن و مرد، زینت و مایه مباهات و افتخار هم، مایه تهذیب نفس همدیگر بوده و یکدیگر را از آلودگی به گناه باز می‌دارند و هچنین زن و مرد ضمن پوشش عیب‌های هم، آن‌ را اصلاح می‌کنند.

استاد حوزه علمیه خواهران آذربایجان‌غربی با تاکید بر این‌که زوجین باید در زندگی به این‌ باور برسند که همچون لباس مراقب همدیگر بوده و نسبت به هم وظایف خود را انجام دهند، افزود: روحیه زنانگی لطیف بودن، داشتن عاطفه و احساسات قوی‌تر از مرد و میل به زینت و زیور را اقتضا می‌کند و در مقابل مرد برخی خصوصیاتی را دارد که در زنان نیست و دانستن این تفاوت‌های تکوینی خیلی از مشکلات را حل خواهد کرد.

وی اضافه کرد: مردها از لحاظ قدرت بدنی و جسمی از زن‌ها قوی‌تر هستند و همچنین با توجه به اینکه عقل و عاطفه در هر دو جنس زن و مرد وجود دارد، اما ظهور و بروز آن در دو جنس متفاوت است و در زن بروز و ظهور عاطفه قوی‌تر است و به همین دلیل هم تربیت فرزند بر عهده زنان گذاشته شده است.

محمدلو ادامه داد: همین تفاوت‌های تکوینی در دو جنس زن و مرد باعث تفاوت در وظایف و مسئولیت‌های اجتماعی در آنان در خانواده و جامعه شده است و هر کدام بهتر است در چهارچوب استعداد و وظایف خود عهده‌دار مسئولیت‌ها باشند.

وی با بیان این‌که سخن و عمل شایسته موجب افزایش محبت و صمیمت زوجین می‌شود، گفت: در درون خانواده باید زیبا سخن گفتن ترویج شود و اعضای خانواده خود را ملزم کنند که با کلام احسن، محبت آمیز، بدون طعنه و کنایه و به دور از توهین و سرزنش و تحقیر با هم سخن بگویند.

استاد حوزه علمیه خواهران آذربایجان‌غربی با بیان این‌که شیطان در کمین خانواده‌هاست، بیان داشت: در زندگی توجه به نکته های کلیدی، رعایت تقوا بین همسران، مدنظر قرار دادن هدف ازدواج و ثمره آن، ایجاد آرامش در محیط خانواده، دقت به تفاوت‌های زن و مرد، حفظ قوّام بودن مرد در خانواده، توجه زوجین به نیازها و خواسته‌های همدیگر، سخن گفتن نیکو، وفاداری بین همسران و دعا برای هم لازم و ضروی است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha