شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
دیدار استاد انصاریان با امام جمعه ارومیه

حوزه/ حجت الاسلام و المسلمین قریشی با تصریح بر این‌که بیانات مقام معظم رهبری فرمان حکومتی و شرعی بوده و عمل به آن واجب است، گفت: در جلسه ستاد مبارزه با کرونا، رهبر انقلاب رعایت اصول و دستورات بهداشتی را وظیفه همه مردم دانستند، لذا بر همه مردم واجب است که به بیانات ایشان توجه کرده و بدان‌ها عمل نمایند.

حجت الاسلام والمسلمین سیدمهدی قریشی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در ارومیه، با بیان این‌که انتقاد از دیگران باید به صورت خیرخواهانه مطرح شود، اظهار داشت: مقام معظم رهبری در جلسه ستاد ملی مبارزه با کرونا مسئله اهانت به ریاست جمهوری را تقبیح کرده و فرمودند «مسئله هتک حرمت به غیر از انتقاد است، هتک حرمت حرام است و انتقاد باید به جا باشد و مسئولین باید به انتقادها توجه نمایند».

وی ادامه داد: هتک حرمت افراد حرام است، اما در مورد مسئولین قباحت بیشتری دارد. امام صادق علیه السلام در این مورد می فرمایند «هر کس حرمت دیگری را برای تخریب در بین مردم هتک کند از ولایت خداوند به ولایت شیطان وارد می‌شود»، لذا هر فردی نسبت به دیگران انتقاد دارد باید مسائل را به صورت خیرخواهانه مطرح نماید.

امام جمعه ارومیه با تصریح این‌که بیانات مقام معظم رهبری فرمان حکومتی و شرعی بوده و عمل به آن واجب است، افزود: در جلسه ستاد مبارزه با کرونا، رهبر انقلاب رعایت اصول و دستورات بهداشتی را وظیفه همه مردم دانستند، لذا بر همه مردم واجب است که به بیانات ایشان توجه کرده و بدان‌ها عمل نمایند.

وی در ادامه به وظیفه آحاد مردم در کمک به معیشت آسیب دیدگان ویروس کرونا اشاره کرد و گفت: مسئله بعدی که مقام معظم رهبری به آن پرداختند؛ تأمین نیازهای کسانی بود که در مسئله کرونا دچار آسیب شده‌اند. کمک به این افراد از جمله اعمالی است که انسان را در نزد خداوند محبوب‌تر می‌کند، لذا وظیفه همه مردم کمک به آسیب دیدگان است.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌غربی تصریح کرد: رعایت تمامی دستورات بهداشتی وسیله است، اما اصل مسبب الاسباب خداوند است و همان‌گونه که مقام معظم رهبری اشاره فرمودند باید در کنار رعایت دستورات بهداشتی باید با خضوع، خشوع و تضرع از خداوند بخواهیم که این مصیبت جهانی را از دنیا بر طرف کند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha