پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام نجمی پور - امام جمعه سرایان

حوزه/امام جمعه سربیشه با اشاره به اهانت رئیس جمهور فرانسه به ساحت مقدس رسول اکرم(ص)، اظهار کرد: اهانت به مقدسات دینی یکی از رفتارهای رایج در غرب است؛ رفتاری که‌ از نظر هویتی و روان‌شناختی اساساً ریشه در «خودبرتر پنداری» جوامع و کشورهای غربی دارد.

حجت الاسلام احمد نجمی‌پور امام جمعه شهرستان سربیشه در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری«حوزه » در بیرجند با اشاره به اهانت رئیس جمهور فرانسه به ساحت مقدس نبی‌اکرم (ص) و همچنین فرمایشات اخیر مقام معظم رهبری حضرت آیت الله خامنه ای به جوانان فرانسه مبنی بر این‌که‌ جوانان فرانسه از رئیس جمهور خود بپرسید"چرا از اهانت به پیامبر خدا حمایت می‌کند و آن را آزادی بیان می‌شمارد؟ آیا معنی آزادی بیان این است دشنام و اهانت، آن هم به چهره‌های درخشان و مقدس؟ آیا این کار احمقانه، توهین به شعور ملتی نیست که او را به ریاست خود انتخاب کرده است؟ سوال بعدی این است که چرا تردید در هولوکاست جرم است؟ و اگر کسی چیزی در این‌باره نوشت باید به زندان برود، اما اهانت به پیامبر آزاد است"، اظهار کرد: باید بررسی کنیم که چرا به پیامبر اسلام (ص) در کشورهای غربی اهانت می‌شود.

وی با بیان این‌که اهانت به مقدسات دینی مسلمانان با این‌که امری مذموم، نکوهیده و بر خلاف مصالح و منافع و حقوق بشری است، تصریح کرد: متاسفانه این موضوع در کشورهای غربی به یک پدیده رایج تبدیل شده است.

امام جمعه سربیشه ادامه داد: فرانسه  که خود را مهد دموکراسی و مدنیَّت می‌پندارد، لیکن در زمینه توهین به مقدسات دینی ید طولایی دارد. به طوری که در هفته‌ها و روزهای اخیر یک‌بار دیگر شاهد اهانت به مقدس‌ترین و پاک‌ترین انسان تاریخ بشریت در این‌ کشور بوده‌ایم؛ کشوری که پیشینه‌ای دیرینه در زمینه اسلام‌ستیزی و اقدام علیه مسلمانان‌ دارد.

اهانت به مقدسات دینی یکی از رفتارهای رایج در غرب است

حجت الاسلام نجمی‌پور با اشاره به این‌که ماجرای اهانت به پیامبر عظیم‌الشأن اسلام در فرانسه از کجا نشأت گرفته و اصلاً ماجرا چگونه و به چه شکلی و باچه اهدافی آغاز شده است؟، خاطرنشان کرد: دلیل این امر آن است که اهانت به مقدسات دینی یکی از رفتارهای رایج در غرب است؛ رفتاری که‌ از نظر هویتی و روان‌شناختی اساساً ریشه در «خودبرتر پنداری» جوامع و کشورهای غربی دارد.

وی با اشاره به این مهم که آنچه که مهم است، «چرایی» استمرار این پدیده مذموم در بین دولت‌های غربی است،عنوان کرد: بنابراین پرسشی که در اینجا مطرح می‌شود، این است که چرا در بین دولت‌های غربی و نه فقط در فرانسه، همواره شاهد هتک حرمت مقدسات دینی مسلمان و شخص پیامبر اسلام (ص)هستیم؟. پاسخ به این پرسش به مراتب مهم‌تر و ضروری‌تر از روندشناسی، رفتار شناسی و جریان‌شناسی داخلی دولت‌های غربی در مواجهه با توهین به مقدسات دینی واسلامی مسلمانان است.

امام جمعه سربیشه با اشاره به این‌که اگر از درون جهان اسلام بخواهیم به این پرسش یک پاسخ  دقیق و واضح دهیم، باید تأکید کنیم که دو عنصر و عامل مهم که یکی  "داخلی" و دیگری "خارجی" در بقاء پدیده اهانت به مقدسات دینی مسلمانان مؤثر است، بیان کرد: غفلت، تفرقه، ضعف و سستی در بین کشورهای اسلامی که همچنان ساری و جاری است و همچنین رویکرد اسلام‌ستیزی که در راستای سیاست‌های توسعه‌ طلبانه آمریکا و اروپا قرارداشته و در صدد است تا با  استفاده از نقاط ضعف و منابع کشورهای اسلامی مسیر تحقق منافع بین‌المللی و منطقه‌ای خود راهموار سازد.

وجود "رژیم‌های سرسپرده" و خودباخته در جهان اسلام

حجت الاسلام نجمی‌پور افزود: عامل و عنصر دوم آن قدر گویاست که نیاز به توضیح ندارد، اما در خصوص عنصر اول که به جهان اسلام برمی‌گردد، بایستی قدری مسئله را شفاف کرد و آن راشکافت.

وی ادامه داد:در این راستا باید توضیح داد، آنچه که بیش‌از پیش سبب گستاخی و جسارت دولت‌ها، نشریات و محافل  رسانه‌ای و سیاسی غربی در خصوص توهین به مقدسات دینی مسلمانان و هتک حرمت مقام متعالی و الهی پیامبر اکرم (ص) می‌شود، وجود پدیده‌ای زشت به نام "رژیم‌های سرسپرده" و خودباخته در جهان اسلام است که جز برای منافع آمریکا و اروپا کار نمی‌کنند؛ رژیم‌هایی که به جای دست دوستی به دولت‌های اسلامی، دست ذلت و خواری به سمت کشورهای غربی دراز کرده‌اند.

 امام جمعه سربیشه در ادامه صحبت‌هایش با اشاره به این مهم که بنا به فرمایش‌های مقام معظم رهبری اسرائیل سعی درخاموش کردن احساسات دینی و کوچک کردن مقدسات اسلامی در چشم نسل‌های جوان در دنیای اسلام دارد، ابراز کرد: بر کسی پوشیده نیست که این کشور، برای رسیدن به این هدف از راه‌های مختلف به ساحت دین مبین اسلام، قرآن کریم، پیامبر اکرم (ص) و ائمه اطهار(ع) توهین می‌کند. 

حجت الاسلام نجمی پور حمایت رئیس جمهوری بی‌خرد فرانسه به بهانه آزادی بیان از توهین به ساحت قدسی رسول گرامی اسلام را گناهی بزرگ و نابخشودنی دانست و متذکر شد: آنچه مسلم است آن که حمایت‌کنندگان از این اقدامات که با نقاب آزادی بیان و مدرنیته به تأیید و تشجیع اهانت‌کنندگان پرداخته‌اند، پاسخ قاطع مسلمانان، آزادی‌خواهان و عدالت‌جویان جهان را خواهند دید.

وی اضافه کرد:بدون شک این اهانت‌ها، اتحاد و انسجام روزافزون مسلمانان و بیداری آحاد جوامع اسلامی را  به‌دنبال خواهد داشت.

انتهای پیام/۱۴

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha