پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
حجت السالام معبودی

حوزه/ مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه استان قزوین گفت: تمام سجایای اخلاقی در وجود پیامبر اکرم(ص) در حد اکمل وجود داشته است و قرآن کریم در تفسیر اخلاق رسول مهربانی پا را فراتر گذاشته و می فرماید پیامبر بر خلق عظیم برتری دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در قزوین، حجت الاسلام علی معبودی در مراسم اهدای ۳۰۰ سری جهزیه به زوج های جوان که با حضور امام جمعه قزوین و مسئولین ارشد سپاه در محوطه سپاه استان قزوین برگزار شد ، ضمن تبریک فرا رسیدن ولادت حضرت رسول گرامی اسلام حضرت محمد(ص)، گفت: خلق عظیم به معنای آخر تمام سجایای اخلاقی است و به تعبیر قرآن پیامبر اکرم(ص) بر آن هم تسلط دارد.

حجت الاسلام معبودی خاطرنشان کرد: پیامبر گرامی اسلام(ص) افق دید اعراب جاهلی را باز کردند و در فاصله کوتاه ۲۳ سال توانستند شرق و غرب عالم را در نوردیده و به تسخیر خود در آوردند.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه استان قزوین عنوان کرد: مهم ترین تعبیر قرآن از شخصیت پیامبر اکرم(ص) خطاب ایشان به نام رحمة للعالمین است که در مورد هیچ یک از انبیاء الهی این تعبیر استفاده نشده است.

وی ادامه داد: اگر ذهن و دل آدمی پاک شود و به حد اعلایی از فضایل انسانی برسد همان انسان کامل است که هدف انبیای الهی بوده است.

حجت الاسلام معبودی ادامه داد: برای رسیدن به موفقیت باید ویژگی های رفتاری حضرت محمد(ص) را در تمام مراحل زندگی چه در عرصه اجتماع و چه در عرصه خانواده مدنظر قرار داده و از آن استفاده بهینه کنیم.

وی گفت: تمام سجایای اخلاقی در وجود پیامبر اکرم(ص) در حد اکمل وجود داشته است و قرآن کریم در تفسیر اخلاق رسول مهربانی پا را فراتر گذاشته و می فرماید پیامبر بر خلق عظیم برتری دارد.


مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه استان قزوین ادامه داد:  ایثار موضوعی بود که تمامی انبیاء و اهل بیت(ع) به خوبی آن را اجرا کرده اند و ملت بزرگ ایران در صحنه های مختلف این مهم را عملیاتی کرده اند که نمونه بارز آن را در همین مراسم می توان مشاهده کرد.

حجت الاسلام معبودی بیان کرد: امروز در کشورهای اروپایی می گویند که سالمندان را رها کرده و به فکر جوان های کشور خود باشیم، تفکری که با وجود تمامی مشکلات به هیچ وجه در ایران وجود ندارد و پذیرفته نیست و این نشان از فرهنگ بالای ایثار و از خودگذشتگی است.
انتهای پیام /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha