یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
مدرسه علمیه امام جعفر صادق(ع) شهر هشتگرد

حوزه/ طلاب جهادی مدرسه علمیه امام جعفر صادق(ع) شهر هشتگرد مجاهدانه در میدان مقابله با بیماری کرونا و اجرای رزمایش کمک مومنانه حضور یافتند و به یاری مردم و کادر درمان شتافتند.

حجت الاسلام موسی فاطمی، مدیر مدرسه علمیه امام جعفر صادق(ع) شهر هشتگرد در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه به تشریح فعالیت‌های جهادی طلاب و روحانیون منطقه در عرصه با مقابله با بیماری کرونا و رزمایش کمک مومنانه پرداخت.

گفتگو با مدیر مدرسه علمیه امام جعفر صادق(ع) شهر هشتگرد را در ادامه بخوانید:

 لطفا خودتان را معرفی کنید

بسم الله الرحمن الرحیم. موسی فاطمی، فارغ التحصیل مقطع کارشناسی ارشد رشته فرق تشیع دانشگاه ادیان قم هستم و از سال ۹۰ در مدیریت مدارس علمیه توفیق خدمتگزاری دارم.

سال ۹۰ تا ۹۵ در منطقه جاسک هرمزگان که ۸۵ درصد اهل تسنن هستند خادم طلاب بودم و سپس در حوزه علمیه شهرستان حاجی آباد هرمزگان به مدت دو سال در خدمت طلاب بودم و هم اکنون توفیق خدمت در مدرسه علمیه امام جعفر صادق(ع) شهر هشتگرد در استان البرز رو دارم.

مدرسه علمیه امام جعفر صادق(ع) هشتگرد در عرصه مقابله با کرونا و کمک مومنانه چه فعالیت هایی داشته است؟

از ابتدای کرونا طلاب مدرسه دوشادوش آحاد مردم حضور پررنگ و موثری در زمینه مقابله با بیماری کرونا و  شرکت در رزمایش کمک مومنانه داشتند که این فعالیت ها را می توان در ۶ بخش خلاصه کرد:

۱- ضدعفونی معابر شهر

۲- شرکت فعال در جمع آوری کمک های مومنانه

۳- تغسیل اموات کرونایی

۴- تشکیل گروه تبلیغی جهادی شهید صبایی به منظور حضور  طلاب در بیمارستان ها و کمک به کادر درمان و بیماران

۵- مشارکت در تهیه و توزیع ماسک بین مردم  

۶- تجلیل از کادر درمانی بیمارستان در سالروز بزرگداشت ابوعلی سینا

 در رابطه با پیام اخیر رهبر انقلاب مبنی بر  ورود مجدد نیروهای مردمی و جهادی به عرصه مقابله با کرونا و کمک مومنانه به افراد آسیب دیده چه اقداماتی انجام دادید؟

ما این توفیق را داشتیم که یک روز بعد از دستور مقام معظم رهبری در مورد ورود مجدد جوانان مومن و انقلابی به عرصه مبارزه با کرونا، با دعوت امام جمعه محترم جلسه ای با عنوان پویش «لبیک به فرمان رهبر عزیز» تشکیل شد و همه مسئولین شهرستان با رعایت پروتکل های بهداشتی در حوزه علمیه گرد هم آمدند و وظیفه هر کدام از نهادها در مقابله با پیک سوم کرونا مشخص شد.

الحمدلله حوزه علمیه با توجه به رسالت تبلیغی و جهادی خودش در این زمینه نقش محوری ایفا کرد و مجددا برای کمک در همه عرصه های مبارزه با کرونا وارد میدان شد.

 آیا مدرسه علمیه امام جعفر صادق(ع) برای مقابله با کرونا و همچنین کمک مومنانه در آینده نیز برنامه‌ای دارد؟

برای لبیک به ندای رهبرمعظم انقلاب هفت برنامه اصلی برای ماه های آینده برنامه ریزی کرده است که عبارت هستند از «تبلیغ در سطح شهرستان و توزیع ماسک و مواد ضد عفونی و ارتباط با مردم و بازار جهت رعایت مسائل بهداشتی»، «جمع آوری مجدد کمک های مومنانه از مردم به خصوص خیرین»، «کمک به کادر درمان»، «تهیه دارو و مایحتاج بیماران کرونایی با حمایت امام جمعه محترم شهرستان ساوجبلاغ»، «کمک و خدمت در آسایشگاه سالمندان کرونایی»، «تبلیغ و تشویق مردم به دعا و استغاثه به درگاه حضرت حق جهت دفع بلا» و «تغسیل اموات کرونای و همدردی با خانوادهای آنان»

ان شاءالله امیدواریم بتوانیم در مبارزه با این بیماری و عبور از این بحران به وظیفه شرعی و تبلیغی خود عمل کنیم

سخن پایانی

 از زحمتکشان خبرگزاری حوزه که فعالیت های تبلیغی و جهادی طلاب به خصوص در زمینه مقابله با کرونا را پوشش می دهند تشکر و قدردانی می کنم.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha