سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
شفیعی

حوزه/ مدیرکل ارتباطات و امور استان‌های سازمان دارالقرآن‌الکریم در سفر به استان بوشهر از پایش فعالیت ۲۵ مؤسسه فرهنگی قرآنی و عترت استان بوشهر خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در بوشهر، حجت‌الاسلام محمدرضا شفیعی صبح امروز در جلسه توجیهی ارزیابان طرح پایش و رصد مؤسسات قرآنی استان از پایش فعالیت‌های ۲۵ مؤسسه فرهنگی قرآنی و عترت استان بوشهر خبر داد و گفت: با توجه به اینکه مجموعه سازمان دارالقرآن در چند سال اخیر مبادرت به صدور مجوز مؤسسات فرهنگی قرآنی کرده، تصمیم گرفته شده در قالب یک طرح، آخرین وضعیت مؤسسات فرهنگی قرآن و عترت مورد پی‌گیری، پایش و رصد قرار بدهد.

مدیرکل ارتباطات و امور استان‌های سازمان دارالقرآن‌الکریم گفت: در مرحله‌ اول این طرح، در اوایل سال جاری با حضور مدیران مؤسسات خوداظهاری صورت گرفت و در مرحله دوم به صورت میدانی و در قالب بازدید گروه‌های ارزیاب از مؤسسات قرآنی که در استان دایر هستند این مقدمات که در مرکز کشور فراهم شده و کار انتخاب نمایندگان جهت توجیه صورت گرفته است.

حجت‌الاسلام شفیعی تصریح کرد: در این طرح ۱۰ نفر از سازمان دارالقرآن به استان ها اعزام شده‌اند که در نشست با ارزیابان هر استان، معرفی شده‌اند و کار آموزش، توجیه و آشناسازی آنان را انجام می‌دهند و گروه‌ها را جهت حضور در مؤسسات مهیا می‌کنند.

مدیرکل ارتباطات و امور استان‌های سازمان دارالقرآن‌الکریم، حمایت و پشتیبانی از مؤسساتی که به خاطر شرایط کرونا با مشکل رو به رو شده اند را از دیگر اهداف سفر خود عنوان کرد و افزود: در این سفر ضمن دلجویی از فعالان قرآنی که به صورت خودجوش و مردمی در خدمت ساحت مقدس قرآن کریم در حال خدمت هستند، آخرین وضعیت آنان مورد بررسی قرار می‌گیرد.

وی گفت: با توجه به شیوع ویروس منحوس کرونا، اکثر فعالیت‌های این عزیزان تعطیل شده و دچار مشکلات بسیار زیادی در پرداخت اجاره بها، هزینه مکان و هزینه کادر شده‌اند و اتفاقاتی رخ داده که بر اساس آن، همین حداقل درآمدی را هم که پیش بینی کرده بودند، الان به خاطر این مشکلات با مشکل رو به رو شده است.

حجت‌الاسلام شفیعی ابراز داشت: امیدواریم ضمن ارزیابی، دلجویی و تعظیم و تکریم، آخرین وضعیت مؤسسات قرآنی در سطح کشور به دست بیاید و با برنامه‌ریزی منسجم‌تری نسبت به دسته‌بندی و برنامه‌ریزی جهت حمایت، پشتیبانی و رفع مشکلات و موانعی که دارند اقدام شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha