پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
نشست سرپرست معاونت تبلیغ  با مدیرعامل شهرک مهدیه

حوزه/ نشست مدیر عامل شهرک مهدیه با سرپرست معاونت تبلیغ و امور فرهنگی حوزه علمیه در این شهرک برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه،‌ حجت الاسلام والمسلمین محمود ملکدار مدیر عامل شهرک مهدیه  در نشستی با حجت الاسلام والمسلمین ملانوری سرپرست معاونت تبلیغ و امور فرهنگی حوزه علمیه، ضمن بیان توضیحات در مورد روند رو به رشد شهرک مهدیه گفت: عمده مشکل معیشتی طلاب با شهریه برطرف شدنی نیست و با ارائه مسکن در این شهرک راه حل خوبی است که اقدامات موثری در این مورد انجام گرفته است و برنامه ها در حال برنامه ریزی و در دست اقدام است .

وی افزود: یکی از شرایط مهمی که می‌بایست برای ورود و تمدید سکونت سالانه طلاب در شهرک مطرح شود این است که ملزم شوند در ایام تبلیغی به تبلیغ بروند و به امور فرهنگی و تبلیغی که وظیفه اصلی هر طلبه است مشغول باشند و این به کمک و همراهی معاونت محترم تبلیغ امکان پذیر می‌باشد.

در ادامه حجت الاسلام و المسلمین حسین ملانوری سرپرست معاونت تبلیغ و امور فرهنگی حوزه‌های علمیه، وظایف مدیران آن مجموعه را تشریح کرد.

وی افزود:برنامه ریزی باید به سمتی باشد که شهرک مهدیه در زمینه کارهای تبلیغی در معاونت تبلیغ در کل کشور نمونه شود و تا جایی که هرجا بخواهیم الگویی را مثال بزنیم و آموزش دهیم، با افتخار شهرک مهدیه را معرفی نماییم.

حجت الاسلام و المسلمین ملانوری بیان داشت: به طور مثال طرح مدارس امین، بسیار طرح خوبی است که در حال اجراست و انتظار می‌رود همه مدارس شهرک مهدیه که یک شهرک تماماً حوزوی است تحت عنوان طرح مدارس امین فعالیت نمایند و همچنین شایسته است در شهرک مهدیه به غیر از مهد امین که زیر نظر معاونت تبلیغ فعالیت می‌کند مهدهای متفرقه نداشته باشیم.

وی ادامه داد: دیگر اینکه آموزش و فضای آموزشی جهت فراگیری مسائل تبلیغی برای همه طلاب مهدیه آماده باشد.همچنین شایسته است گروه‌های تبلیغی در شهرک ساماندهی شوند و حتی به جایی برسیم که در شهرک مهدیه طلبه‌ای نباشد که عضو گروه های تبلیغی حوزه نباشد و در این زمینه آمادگی داریم که کسب مجوز جهت ساکنین محترم شهرک تسهیل گردد.

سرپرست معاونت تبلیغ و امور فرهنگی حوزه علمیه بیان کرد:در مورد مساجد نیز لازم است مساجد شهرک مهدیه الگو در طرح مسجد تراز ما باشند و همه ۷ کمیته این طرح، در شهرک مهدیه فعال و اجرایی باشند.  ان شاء الله با اجرای این طرح‌ها بتوانیم مدلسازی کنیم و شهرک مهدیه را به عنوان الگو معرفی کنیم.

وی ادامه داد: در بحث فرق و ادیان در شهرک مهدیه می توانیم آموزش‌های لازم را به متقاضیان بدهیم. همچنین بحث الزام تبلیغ برای ساکنین که مدیر عامل محترم شهرک اشاره کردند را اگر جزء شرایط بگذاریم جهت ورود و تمدید طلاب، بسیار راهگشا و هدایت بخش خواهد بود. در بحث تشویق طلاب به تبلیغ، اینگونه مطرح کرد که هرچه طلبه‌ی ساکن، فعالیت تبلیغی خوب‌تری انجام دهد امتیاز سکونت بیشتری به ایشان داده شود.

حجت الاسلام و المسلمین ملانوری با بیان این که در اجرای طرح بینات در شهرک مهدیه که جهت خانواده طلاب می‌باشد طرح‌های موثری داریم که در شهرک قابل اجرا و بومی سازی است گفت: همچنین ساماندهی و آموزش طلاب ساکن شهرک و استفاده از ایشان برای اجرای این طرح‌ها در استان قم و دیگر استانها بسیار امر مطلوب و اثرگذاری خواهد بود.

وی بیان کرد: دوره‌های متنوع آموزش مهارتی ویژه همسران طلاب به صورت مجازی و حضوری تدارک دیده شده است که با استفاده از ظرفیتها و مکانهای آموزشی شهرک، برقراری این دوره‌ها در شهرک، امکان پذیر می‌باشد.

خاطرنشان می شود: سایر مدیران  معاونت تبلیغ نیز به مواردی از جمله: امکان مصاحبه و برقراری دوره‌های آموزشی جهت اعزام در مناسبت‌ها، در کلاسهای شهرک برقرار می باشد. شناسایی و استفاده از ظرفیت نخبگان شهرک مهدیه جهت آموزش طلاب و مبلغین امر ضروری است.  پیشنهاد می‌شود آموزش مهارت‌های مختلف تبلیغی در سالهایی که طلبه ساکن شهرک مهدیه است، الزامی گردد و... اشاره کردند.

در پایان حجت الاسلام گل‌محمدی معاون فرهنگی شهرک مهدیه نیز پس از شرح مسائل فرهنگی شهرک  گفت: باید برای بعد از خروج طلبه از شهرک نیز برنامه ریزی کرد و طلبه ضمن تمایل به تبلیغ باید بداند بعد از خروج از شهرک در چه جاهایی و چه شهرستان‌هایی به اونیاز دارند و شرایط هجرت تبلیغی طلبه، بعد از سکونت در شهرک، می‌بایست در معاونت محترم تبلیغ مهیا و برنامه ریزی شود تا تعیین تکلیف طلبه بعد از سکونت کاملا مشخص باشد و در ضمن اگر اساتید آموزشی در موضوع فضای مجازی و … از طرف معاونت تبلیغ معرفی شوند حتما از ایشان استفاده می کنیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha