یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
وحدت حوزه و دانشگاه

حوزه / حجت الاسلام و المسلمین ملانوری، نیاز وحدت حوزه و دانشگاه را وحدت از دیدگاه دین عنوان کرد و گفت: امروز باید در دانشگاه و حوزه آنچه به عنوان دانش بیان می شود را از منظر قرآن و سنت نقد و بررسی کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از بندرعباس، حجت الاسلام و المسلمین ملانوری، سرپرست معاونت تبلیغ حوزه های علمیه کشور، عصر امروز در همایش وحدت حوزه و دانشگاه هرمزگان که در مدرسه علمیه النبی(ص) بندر عباس برگزار شد گفت: وحدت حوزه و دانشگاه نیازمند ۳ عرصه است، ابتدا نظام و حکومت اسلامی.

سرپرست معاونت تبلیغ حوزه های علمیه کشور، به هنگام و به روز کردن آموزش ها را یک نمونه از کارهای نظام عنوان کرد و افزود: کاربردی سازی پژوهش  های حوزه و دانشگاه، بومی سازی نظریه های علمی، نقد نظریه های وارداتی، توجه به نخبگان و استفاده از نظریه های علمی جدید می تواند نظام را پویا کند.

حجت الاسلام و المسلمین ملانوری، دومین نیاز وحدت حوزه و دانشگاه را وحدت از دیدگاه دین عنوان کرد و افزود: امروز باید در دانشگاه و حوزه آنچه به عنوان دانش بیان می شود را از منظر قرآن و سنت نقد و بررسی کرد.

وی، نقد دانش جدید از دیدگاه قرآن و سنت را مبارک دانست و افزود: با این کار عالمان دانشگاهی از منبع وحی الهی استفاده کردند و حوزویان از مطالب علمی دنیا استفاده می کنند.

سرپرست معاونت تبلیغ حوزه های علمیه کشور، سومین نیاز وحدت را تأمین نیازهای حوزه و دانشگاه عنوان کرد و افزود: حوزه باید در تأمین و تقویت دروس اسلامی و اخلاقی در دانشگاه اقدام نماید.

وی، تأمین و تربیت استاد صاحب نظر در علوم انسانی برای دانشگاه را از وظایف حوزه برشمرد و گفت: آماده کردن مبلغان توانمند برای تبلیغ در دانشگاه ها و تبیین و پاسخ به شبهات از دیگر وظایف حوزه است.

حجت الاسلام والمسلمین ملانوری، وظایف دانشگاه را تأمین اساتید مورد نیاز برای رشته های جدید در حوزه عنوان کرد و افزود: در نظام آموزشی جدید حوزه بیش از ۴۰۰ رشته و گرایش طراحی شده که نیازمند کمک اساتید خبره دانشگاهی است.

وی در پایان گفت: دانشگاه با انعکاس شبهات کلامی و فلسفی به حوزه می تواند کمک بزرگی به وحدت کند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha