جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
تصاویر/ مراسم تودیع و معارفه مدیر مرکز آموزش مهارت های کاربردی، حجت السلام والمسلمین ملانوری

حوزه/ غفلت از نوجوانان و جوانان صدمات جبران ناپذیری به کشور خواهد زد. برای همین اگر مبلّغ، روش برخورد با جوان را بداند و در این رابطه آموزش های لازم را ببیند، بهتر می تواند در عرصه تبلیغ موفق باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین ملانوری امروز در دومین وبینار معاونین تبلیغ استانها که در سالن مرحوم آیت الله حائری ساختمان مرکز مدیریت در قم برگزار شد با اشاره به این که این معاونت در برنامه ریزی جدید به دنبال اجرای طرح های مختلف برای اثر بخشی قوی تر در عرصه تبلیغ است، گفت: از جمله این  موارد، طرح جامع هنر است. اجرای این طرح مورد تأکید مدیر حوزه های علمیه، است و این معاونت در تلاش می باشد تا با همکاری همه معاونین تبلیغ این طرح را به درستی در کشور اجرا کند.

سرپرست معاونت تبلیغ و امور فرهنگی حوزه های علمیه با بیان این که کار ستاد برنامه ریزی و راهبری و فعال کردن همه ظرفیت های بخش های مختلف این معاونت در مدیریت استانها در امر بهتر فعالیت کردن تبلیغ است، عنوان کرد: از جمله این طرح ها، برنامه ریزی در بحث پژوهش های هنری و راه اندازی مرکز آموزش مهارتی است. برای تحقق این موارد، افرادی مشخص و تعیین شده است.

حجت الاسلام والمسلمین ملانوری بر شناسایی طلاب خلاق و علاقه مند در بحث هنر در مدیریت استانها تأکید کرد و اظهار داشت: با شناسایی این افراد و ثبت نام آنها در بانک جامع هنر، بهتر می‌توان از این ظرفیت ها استفاده کرد.

وی، استفاده از نیروهای فعال در  نهاد و سازمانها در استانها را ضروری دانسته و گفت: مدیریت استانها نباید در این بحث منتظر معاونت باشد، تا طرحی و برنامه ای ارائه دهد، باید مدیریت استان  در استفاده از ظرفیت ها و قوی تر کردن ارتباط بهتر فعالیت کنند، البته بهتر است این فعالیت ها با هماهنگی این معاونت صورت گیرد.

سرپرست معاونت تبلیغ و امور فرهنگی حوزه های علمیه،‌همکاری معاونت تبلیغ مدیریت استانی را با مرکز آموزشی مهارتی کاربردی معاونت تبلیغ برای انجام بهتر فعالیت های تبلیغی ضروری دانسته و اظهار داشت: برای این امر نباید از هیچ مبلغی در استانها غفلت کرد و همه طلاب و مبلغین مستعد شناسایی و آموزش های لازم برای استفاده از ابزار هنر در بحث تبلیغ داده و در مرحله بعد، برای امر تبلیغ بکارگیری شوند.

حجت الاسلام والمسلمین ملانوری بیان داشت: الان که ایام کرونا است و تبلیغ به نوعی تعطیل است، باید طلاب وارد فضای مجازی شوند، ولی برای حضور مؤثر این امر هم نیازمند آموزش و مهارت افزایی است.

سرپرست معاونت تبلیغ و امور فرهنگی حوزه های علمیه،اضافه کرد: مسئله دیگر که نباید مورد غفلت معاونان تبلیغ قرار گیرد، تبیین معارف دینی برای نوجوانان و جوانان است. غفلت از نوجوانان و جوانان صدمات جبران ناپذیری به کشور خواهد زد. برای همین اگر مبلغ ، روش برخورد با جوان را بداند و در این رابطه آموزش های لازم را ببیند، بهتر می تواند در عرصه تبلیغ موفق باشد.

وی بر مشارکت همه معاونت ها در اجرای برگزاری جشنواره هنرآسمانی تأکید و در شرایط فعلی آن را ضروری دانست.

حجت الاسلام والمسلمین ملانوری با بیان این که برای انجام بهتر فعالیت های هنری در مدارس لازم است فردی عهده دار این مسئولیت شود، گفت: این کار را می توان با بکار گیری طلاب مستعد انجام داد. معاونان تبلیغ نباید از این امر مهم غفلت کنند.

سرپرست معاونت تبلیغ و امور فرهنگی حوزه های علمیه، اظهار داشت: در گذشته این امر در حوزه های علمیه بسیار رواج داشته و الان لازم است این این امر به خوبی اجرا شود.

۳۱۳/۴۰

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha