جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
اولین جلسه هیت امنای جشنواره هنر آسمانی

حوزه/ درافق ۱۴۱۴، نیازمند ۶ هزار و ۴۰۰ نیروی انسانی در عرصه هنر و رسانه هستیم و لازم است این طلاب در بخش های مختلف تربیت شوند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام قربانی در دومین وبینار معاونین تبلیغ استانها که در سالن مرحوم آیت الله حائری ساختمان مرکز مدیریت در قم برگزار شد، با بیان این که برای افق ۱۴۱۴ کار ویژه هایی در عرصه هنر رسانه و فضای مجازی در نظر گرفته شده، عنوان کرد: از جمله این کارویژه ها نویسندگی، کارشناسی رسانه، مدرسی هنر، تهیه کنندگی، محقق و مولد، مبلغ فضای مجازی و کادر مدیریتی و اجرایی است.

مدیر هنر و تبلیغ معاونت تبلیغ و امور فرهنگی حوزه های علمیه، افزود: در افق ۱۴۱۴، نیازمند به ۶ هزار و ۴۰۰ نیروی انسانی در عرصه هنر و رسانه هستیم و لازم است این طلاب در بخش های مختلف تربیت شوند.

وی با اشاره به اهداف طرح جامع هنر، افزود: از جمله مهمترین این موارد جریان سازی، تاثیر گذاری و بهره مندی ازطلاب مستعد و هنرمند برای اسلام ناب و ارزشهای انقلاب اسلامی، احیاء توسعه ترویج و ساماندهی هنرهای اسلامی، شناسایی و ساماندهی استعدادهای هنری از میان طلاب و زمینه سازی برای هدایت هنر به سمت تعالی بخشی برنامه ها و... است.

حجت الاسلام قربانی با اشاره به رشته های هنری متناسب با مأموریت های حوزه، افزود: از جمله این رشته ها هنرهای نمایشی، شعر و ادب، داستان نویسی، هنرهای تجسمی است.

وی با اشاره به مهمترین فعالیت ها و برنامه ها در عرصه های هنری گفت: از جمله این عرصه ها علمی، پژوهشی، مهارتی و اقدام های فرهنگی و ترویجی است.

مدیر هنر و تبلیغ معاونت تبلیغ و امور فرهنگی حوزه های علمیه، گفت: در عرصه علمی باید به نکاتی چون تربیت اساتید، ایجاد، توسعه و تقویت رشته های علمی و شناسایی استعدادهای هنر و هدایت فکری، درعرصه فرهنگی،  راه اندازی کانون های هنری، برگزاری جشنواره هنر، برگزاری نمایشگاه؛ در عرصه پژوهش به مواردی همچون مطالعات راهبردی و کاربردی، مطالعه و پژوهش به منظور تولید هنر اسلامی، مطالعه و پژوهش در زمینه فلسفه فقه و اخلاق در حوزه هنر وتولید و تدوین متون آموزش با موضوع هنر و... توجه داشت.

حجت الاسلام قربانی گفت: باید برای اجرای این موارد خواسته شده در طرح، بدرستی پیگیری شود تا با اجرای آن شاهد تحقق افق ۱۴۱۴ و برنامه های چشم انداز باشیم.

وی با اشاره به نکات کلی طرح گفت: قطعا برای رسیدن به افق ۱۴۱۴  اجرای طرح جامع هنر، نیازمند شناسایی وضعیت هنر با ارائه گزارش فصلی و متناسب معاونت تبلیغ مدیریت های استانی به ستاد تبلیغ، بکار گیری همه ظرفیت های  نهادها و سازمانهای استانی برای رسیدن به هنر در حوزه های علمیه است.

۳۱۳/۴۰ 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha