جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
نمایشگاه هنر اسلامی آنلاین در لندن برگزار می‌شود

حوزه/ بعضی از مسائل هنری هیچ سنخیتی با حضور و هویت طلبگی ندارد و برای رفع این کار می توان عنوان طرح را به نام طرح جامع کاربردی هنری تبلیغ تغییر داد تا شاهد اثربخشی بهتر در بحث تبلیغ باشیم.

به گزارش خبرنگارخبرگزاری حوزه،حجت الاسلام ابوطالبی، معاون تبلیغ حوزه علمیه قم در دومین وبینار معاونین تبلیغ استانها که در سالن مرحوم آیت الله حائری ساختمان مرکز مدیریت در قم برگزار شد،با بیان این که مدیریت حوزه های علمیه توجه جدی به بحث هنر در بحث تبلیغ دارد، گفت: مسئله ای که نباید نسبت به آن بی توجه بود، جایگاه هنر در بحث تبلیغ، رسالت مبلغین و هویت طلبگی است.

وی بیان داشت: متأسفانه بعضی از مسائل هنری هیچ سنخیتی با حضور و هویت طلبگی ندارد و برای رفع این کار می توان عنوان طرح را به نام طرح جامع کاربردی هنری تبلیغ تغییر داد تا شاهد اثربخشی بهتر در بحث تبلیغ باشیم.

حجت الاسلام ابوطالبی با بیان این که امروز شاهد حضور دانشکده های قوی در بحث هنر هستیم، اظهار داشت: اما در حوزه نتوانسته ایم ارتباط خوبی با این دانشکده ها برقرار کنیم. اگر این ارتباط برقرار شود، قطعا آثار آن هم دو چندان خواهد بود.

معاون تبلیغ و ارتباطات حوزه علمیه قم با بیان اینکه هنر دارای بخش هایی است، گفت: از جمله آن، بحث نظری و عملی است و معتقدیم در این طرح جامع، باید مأموریت طلاب و مبلغین برای فعالیت قوی تر مشخص شود.

وی افزود: به نظر می آید برای اثر بخشی بهتر در عرصه هنر لازم است معاونت تبلیغ نقش راهبری داشته باشد.

معاون تبلیغ و ارتباطات حوزه علمیه قم بابیان این که علمای گذشته در بحث خوشنویسی و... آثار خوبی از خود به یادگار گذاشته اند و این  نشان دهنده توجه جدی آن علما به بحث هنر خوشنویسی است اضافه کرد: اما این مسئله از سوی  طلاب جدی گرفته نشده است.

۳۱۳/۴۰

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha