شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
محسن رضایی

حوزه/ دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه مردم و حتی مسئولان اطلاع دقیقی از این سیاست‌های کلی نظام ندارند گفت: طلبه‌های خانم می توانند نقش تبلیغی خوبی در خانواده و محیط‌هایی مانند آموزش و پرورش در تبلیغ و ترویج این سیاست‌ها داشته باشند.

به گزارش خبرگزاری حوزه، محسن رضایی شامگاه گذشته با حضور در جامعه الزهرا علیهاالسلام با ظرفیت‌های آموزشی، پژوهشی و تبلیغی این موسسه علمی آشنا شد و در نشستی که به منظور بررسی راهکارهای همکاری جامعه الزهرا علیهاالسلام و مجمع تشخیص مصلحت نظام برگزار شد با بیان اینکه دورادور با جامعه الزهرا علیهاالسلام آشناست گفت: تحولات خوبی را در چند سال اخیر در این مجموعه مشاهده کرده ام و امیدوارم این تحولات موجب رشد و بالندگی آن شود.

وی افزود: زمینه همکاری مجمع تشخیص مصلحت نظام با جامعه الزهرا علیهاالسلام در چند حوزه وجود دارد؛ نخستین مساله، تبلیغ و ترویج سیاست‌های کلی نظام است که بسیاری از مردم و حتی مسئولان اطلاع دقیقی از این سیاست‌های کلی ندارند؛ چه سیاست‌هایی مانند جمعیت که ارتباط بیشتری با جامعه بانوان دارد و چه سیاست های کلی مانند اقتصاد مقاومتی که مربوط به همه آحاد جامعه می‌شود و طبیعتا طلبه‌های خانم می توانند نقش تبلیغی خوبی در خانواده و محیط‌هایی مانند آموزش و پرورش در تبلیغ و ترویج این سیاست‌ها داشته باشند.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: گام بعدی، مطالبه‌گری است، سیاست‌های کلی نظام چون مربوط به رهبر انقلاب است باید تبدیل به یک نهضت مطالبه گرایانه از مردم و مسئولین شود. چون سیاست‌های کلی فقط مربوط به مسئولان کشور نیست؛ مثلا در سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی همه کارآفرینان،  بخش خصوصی، کشاورزان و کارگران، وزارتخانه‌های اقتصادی و مجلس و دولت، همه مورد خطابند. از سوی دیگر یکی از بهترین ابزار امر به معروف و نهی از منکر این است که با معیار انجام شود حال در این زمینه همین سیاست های کلی بهترین معیار است و پس از تبلیغ و ترویج باید این مطالبه گری وجود داشته باشد.

رضایی در پایان بیان داشت: در زمینه پژوهشی نیز زمینه فعالیت بسیار زیادی وجود دارد مثلا ما الان در حال تنظیم سیاست‌های کلی برنامه هفتم هستیم، وقتی این سیاست ها آماده شد خدمت رهبری ارسال می شود، ایشان آن‌ها را مطالعه و اصلاح و ابلاغ می‌کنند و از ابتدای سال ۱۴۰۱ برنامه هفتم باید با این سیاست‌های کلی اجرایی شود. لذا تا پایان امسال مهلت داریم این سیاست‌ها را ارائه دهیم. در سال ۱۴۰۰ مجلس و دولت باید برنامه‌های متناسب با سیاست ها را تدوین و تصویب کنند و از ابتدای سال ۱۴۰۱ باید در کشور اجرا شود. مسایلی مانند خانواده، جمعیت و مسائل زنان موضوعات آماده‌ای است که می تواند موضوع همکاری پژوهشی این دو نهاد شود.

۳۱۳/۶۱

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha