جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
تصاویر دیدار استان همدان با آیت الله اعرافی

حوزه/ مدیر حوزه های علمیه تهیه و تنظیم دانشنامه حوزوی و علمای همدان را خواستار شد و گفت: ما در زمینه بزرگداشت حضرت آیت الله نوری همدانی با دل و جان در خدمتیم و اعلام آمادگی می کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، آیت الله اعرافی امروز در دیدار نمایندگان طلاب و فضلای استان همدان که در دفتر مدیر حوزه های علمیه در قم برگزار شد، به تبیین فعالیت ها و اقدامات صورت گرفته در دوره جدید مدیریت حوزه پرداخت.

وی گفت: در میان همه‌ی طرح‌ها ۳۰۰ طرح مهم داریم و از بین آنها حدود ۱۰۰طرح راهبردی و اساسی وجود دارد که می‌توانند برای آینده حوزه علمیه بسیار راهگشا باشد؛ طرح کارویژه‌های روحانیت، طرح آمایش، درختواره‌ی رشته‌های تحصیلی در ۱۶ عرصه و ۴۰۰ رشته تحصیلی طراحی شده است و احیای موقوفات حوزوی، هدایت علمی، برنامه پنج ساله حوزه علمیه و فقه معاصر از مهمترین این طرح‌هاست.

آیت الله اعرافی با اشاره به طرح آمایش حوزه گفت: ۲۰۰کارکرد روحانیت شناسایی شده است که از آن تعداد حدود ۶۰ مورد آن به عنوان اولویت انتخاب شده است و دنبال می‌شود.

امام جمعه قم با اشاره به سیاست مدیریت حوزه نسبت به سایر استان ها، خاطر نشان ساخت: ما در قبال استان ها چند سیاست مهم را دنبال می کنیم،  از جمله تفویض بیشتر اختیارات و واسپاری امور با اختیارات بیشتر البته با تقویت نظارت هوشمند؛ ارتقاء و تعالی حوزه های منطقه ای و استانی برای پاسخگویی بیشتر به نیازهای جامعه و  منابع پایدار می باشد.

وی گفت: ذیل همه این برنامه ها حدود ۳۰ برنامه تعریف شده است؛ مثل واسپاری امتحانات، مجوز سطوح عالی، رسمیت پیدا کردن دروس خارج و برنامه های دیگری که در استان ها پیگیری می شود.

آیت الله اعرافی افزود: ما از همه استان ها خواسته ایم که ذیل آن، برنامه های اصلی و کلان حوزه یک برش ۵ساله حوزه استانی  و برشی از طرح آمایش داشته باشند و حوزه استان همدان نیز باید در این امر مشارکت جدی داشته باشد.

مدیر حوزه های علمیه تهیه و تنظیم دانشنامه حوزوی و علمای همدان را خواستار شد و گفت: ما در زمینه بزرگداشت حضرت آیت الله نوری همدانی با دل و جان در خدمتیم و اعلام آمادگی می کنیم.

خاطر نشان می شود: در ابتدای این دیدار تنی چند از نمایندگان شهرهای همدان به بیان دیدگاه ها و مشکلات طلاب این شهرستان ها پرداختند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha