جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
مرضیه حدیدچی(دباغ)

حوزه/ برنامه" یه روز تازه" دیروز در سالروز درگذشت بانو مرضیه حدیدچی سوال پیامکی خود را به کتاب خاطرات زندگی این بانو و مبارز انقلابی اختصاص داد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، به مناسبت سالروز فوت مرضیه حدیدچی(دباغ) برنامه یه روز تازه سوال پیامکی خود را به این بانو اختصاص داد و از مخاطبانش پرسید کتاب خاطرات مرضیه حدیدچی درباره کدام بانوی انقلابی است و از مردم خواست به یکی از سه گزینه : ۱- فاطمه دباغ ۲- معصومه آباد ۳- فرنگیس حیدرپور رای دهند. به همین بهانه هم بارها و بارها در راهنمایی سوال بخش هایی از زندگی این بانوی عزیز برای بینندگان خوانده شد تا به این بهانه یادی از این بانوی مبارز و همراه انقلاب شده باشد.

حدیدچی از جمله زنان مبارز انقلاب اسلامی بود که فعالیت ها و حرکت های سیاسی خود را از سال ۱۳۴۶آغاز کرده و این مبارزات را تا پیروزی انقلاب اسلامی ادامه داد و پس از آن نیز در مصدر بسیاری از امور از جمله فرماندهی سپاه همدان و مسئولیت بسیج خواهران ، ۳ دوره نمایندگی مجلس شورای اسلامی و قائم مقامی جمعیت زنان جمهوری اسلامی ایران قرار گرفت.

وی در خارج از کشور با عناوین خواهر دباغ، خواهر زینت احمدی نیلی و خواهر طاهره شناخته می شد. اکنون عنوان طاهره دباغ برای او به یادگار مانده است. این بانوی انقلابی در۲۷ آبان ۱۳۹۵ پس از گذراندن دوره‌ای بیماری در سن ۷۸ سالگی دار فانی را وداع گفت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha